Redovisningsekonom/redovisningskonsult
Azets Insight AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Azets Insight AB i Göteborg,
Linköping,
Malmö,
Västerås,
Sollentuna eller i
hela Sverige Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.
Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.
På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.
Vill du arbeta digitalt och kvalitativt med redovisning och rådgivning? Gillar du att arbeta i en miljö som präglas av nära relationer till dina kunder och kollegor. Kliar det i fingrarna när du ser en ineffektiv process? Nu söker vi på Azets vår nya kollega!
I vårt team är vi idag 5 redovisningskonsulter, i din roll har du eget ansvar för dina kunder men mycket av det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. Detta gör att du kommer fokusera på kvalitativ redovisning och rådgivning till dina kunder. Hos oss har du ett starkt varumärke i ryggen och ett tajt redovisningsteam där vi tillsammans skapar framtidens ekonomifunktion!
Blandningen av arbetsuppgifter och kunddialoger gör att arbetet sällan blir enformigt och det är samtidigt utvecklande. I rollen som kundansvarig redovisningskonsult på Azets kommer du ha en viktig funktion då du kommer vägleda, stötta och utveckla dina kunder. Vi har nya fräscha lokaler och sitter i Gårda 10 minuter från centralstationen. Hos oss på Azets får du en stor plattform och stora utvecklingsmöjligheter.
Hos oss kommer du att få:
Hantera löpande redovisning
Ansvara för dina kundrelationer
Stötta dina kontaktpersoner i Rumänien som utför mycket av det löpande arbetet
Genomföra månatliga och årliga bokslut, årsredovisningar och skattedeklarationer
Hantera kontinuerlig problemlösning och utveckling av befintliga processer
Hos oss kommer du inte bläddra i pappershögar eller få in kundens kvitton i kuvert. Vi arbetar digitalt och utmanar oss ständigt i hur vi kan förenkla och effektivisera våra befintliga processer. Det är viktigt att du brinner för den rådgivande rollen inom redovisning och har lätt för att lära dig ny teknik.
I gruppen kommer du ansvara för kunder som främst finns inom konsultbranchen. Det en fördel om du har en god förståelse och gärna erfarenhet kring de speciella behov och utmaningar som dessa typer av kunder har. Vi är ett tajt team som har ett nära samarbete med varandra. Hos oss kommer du att trivas fint om du är strukturerad, samarbetsorienterad, analytisk och ambitiös.
Vi har både nordiska och internationella kunder och därför kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska. Utöver det är du inte bara självgående, utan även självsäker, i det löpande arbetet med momsdeklarationer, leverantörsbetalningar och månadsbokslut samt att du även kan genomföra årsbokslut. Är du även en auktoriserad redovisningskonsult är det mycket meriterande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-11-09ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Charlotte Bergman Lyck +46 72 73 11 776
FöretagAzets Insight AB
AdressAzets Insight AB
Box 34212
10026 Stockholm
KontorsadressLINDHAGENSGATAN 94
Jobbnummer 4449905
Observera att sista ansökningsdag har passerat.