Redovisningsekonom med samordningsansvar till ny enhet
Göteborgs kommun / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!
Publiceringsdatum2023-07-10ArbetsuppgifterUnder hösten 2023 startar vi i Socialförvaltning Centrum upp en ny redovisningsenhet som kommer ge stöd och kvalitetssäkring till de fyra socialförvaltningarna Hisningen, Nordost, Sydväst och Centrum. Vår målsättning är att bygga en effektiv, kundorienterad enhet som arbetar i nära samarbete med förvaltningarnas ekonomi- och administrativa enheter. Redovisningsenheten kommer att bestå av 10 medarbetare och till enheten hör ytterligare fem medarbetare med annat uppdrag.
Vårt uppdrag är att tillsammans ge ett professionellt och kundanpassat stöd som håller hög kvalité i alla delar.
Det innebär att du kommer ha ett eget ansvar gentemot den kund som du arbetar tillsammans med. Samtidigt förväntas alla på enheten stötta och hjälpa varandra för att på så sätt ta ansvar för hela enhetens leverans gentemot kund. Vi kommer lägga stort fokus på att arbeta med vår utveckling och vi kommer använda oss av användardriven innovation för att säkerställa att det vi gör ligger i linje med kundens behov.
Som samordnande redovisningsekonom är du kontaktperson mot en förvaltning i bokslut- och redovisningsfrågor. Du ansvarar för avstämning på balanskonton, upprättar bokslut för balansposter och hjälper kunden att säkerställa en god redovisningssed. I tjänsten ingår även operativt redovisningsarbete så som bokningar, rättningar, arkivering etc.
Vi kommer arbeta aktivt med vår grupputveckling och du förväntas vara delaktig och engagerad i din egen och gruppens utveckling. I din tjänst är det viktigt att du samverkar, kommunicerar och lyssnar in andras behov.
KvalifikationerFör att lyckas i denna tjänst har du en examen med inriktning mot redovisning/ekonomi på högskolenivå samt minst tre års arbetslivserfarenhet från arbete med kvalificerat redovisnings-/ekonomiarbete. Du har goda IT-kunskaper. Det är meriterande om du har goda kunskaper i verksamhetssystemet Agresso och Nekksus Hypergene. Du arbetar dagligen med excel. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från offentlig sektor.
Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du har god förmåga att lyssna in och lära av andras erfarenheter och perspektiv.
Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta enheten arbete och behov i relation till förvaltningarnas behov. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde tillsammans med dina kollegor.
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du kan hantera många olika perspektiv samtidigt och utifrån föreslå lösningar på hur vi kan arbeta vidare.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Du är noggrann med detaljerna och skapar strukturer som andra kan följa.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C148863".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Centrum
Kontakt Enhetschef administrativ enhet
Carin Kronvall Hedén
Jobbnummer 7954899
Observera att sista ansökningsdag har passerat.