Redovisningsekonom med samordningsansvar, Socialförvaltningen Centrum
Göteborgs kommun / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.
Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!
Publiceringsdatum2024-07-28ArbetsuppgifterÄr du en skicklig ekonom med starka kommunikationsfärdigheter och en passion för att leverera högkvalitativt stöd? Letar du efter ett utmanande uppdrag där du dessutom får samordningsansvar?
Vi söker nu en redovisningsekonom med samordningsansvar till vår redovisningsenhet i Socialförvaltningen Centrum.
Vi är en nystartad redovisningsenhet som ger stöd och kvalitetssäkring till de fyra socialförvaltningarna Hisningen, Nordost, Sydväst och Centrum. Vi arbetar för att bygga en effektiv, kundorienterad enhet som arbetar i nära samarbete med förvaltningarnas ekonomi- och administrativa enheter.
Redovisningsenheten består idag av 10 medarbetare där fyra medarbetare idag är samordnande redovisningsekonomer, en redovisningsekonom och övriga administratörer. Vi har även en verksamhetscontroller med ett övergripande metodansvar. Till enheten hör ytterligare fem medarbetare med annat uppdrag.
Vårt uppdrag är att tillsammans ge ett professionellt och kundanpassat stöd som håller hög kvalité i alla delar.
I rollen som samordnande redovisningsekonom förväntas du driva och utveckla arbetet mot en av kundförvaltningarna. Rollen är samordnande både mot kunden och gentemot de kollegor som arbetar tillsammans mot samma förvaltning. Som samordnande redovisningsekonom är du kontaktperson mot en förvaltning i bokslut- och redovisningsfrågor. Du ansvarar för avstämning på balanskonton, upprättar bokslut för balansposter samt hjälper kunden att säkerställa en god redovisningssed.
Du kommer ha ett eget ansvar gentemot den kund som du arbetar tillsammans med. Samtidigt förväntas alla på enheten stötta och hjälpa varandra för att på så sätt ta ansvar för hela enhetens leverans gentemot kund. Vi kommer lägga stort fokus på att arbeta med vår utveckling och vi kommer använda oss av användardriven innovation för att säkerställa att det vi gör ligger i linje med kundens behov.
Vi arbetar aktivt med vår grupputveckling och du förväntas vara delaktig och engagerad i din egen och gruppens utveckling. I din tjänst är det viktigt att du samverkar, kommunicerar och lyssnar in andras behov.
KvalifikationerVi söker dig som har en examen på högskole/universitetsnivå med inriktning mot redovisning/ekonomi. Vi ser det även som ett krav att du har minst tre års erfarenhet av arbete med kvalificerat redovisnings-/ekonomiarbete.
Utöver detta behöver du även har goda IT-kunskaper, särskilt inom Excel då du kommer använda systemet dagligdags.
Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i systemen Agresso och Nekksus Hypergene ser vi det som meriterande.
Vi ser även gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.
Som person söker vi dig som kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta enheten arbete och behov i relation till förvaltningarnas behov. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde tillsammans med dina kollegor.
Du behöver vara analytisk, och på ett effektivt sätt kunna identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Du behöver vara kommunikativ och ha förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Du är samarbetsinriktad, du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Slutligen behöver du även vara strukturerad. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C199034".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Centrum
Kontakt Enhetschef administrativ enhet
Carin Kronvall Hedén
Jobbnummer 8814239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.