Redovisningsekonom leverantörsreskontra.

Ryska Posten / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ryska Posten i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ryska Posten Bemanning är ett personligt bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering främst inom yrkesområdena kontor, ekonomi och administration. Ryska Posten Bemanning riktar sig mot företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor. Vi levererar alltid högsta möjliga service och ställer därför stora krav på våra medarbetares flexibilitet, vilja, hjärta och engagemang.

Vad söker vi?
För kunds söker vi en redovisningsekonom med erfarenhet från arbete med anläggningsregister, redovisning samt varulager. Kunden är en av Sveriges största leverantörer av tv bredband och telefoni och sitter i ljusa lokaler centralt i Stockholm.

Hur ser arbetsuppgifterna ut?
Du kommer arbeta som en del av team reskontra och tillsammans med dina kollegor arbeta bland annat med ankomstregistrering av leverantörsfakturor, kontering, betalningar, periodiseringar, samt lager och anläggningsredovisning.

Teamet ansvarar för samtlig kundreskontra såsom fakturering, påminnelser, inkasso, betalningar, autogirohantering, postförskott och svar på förfrågningar från kundservice. De testar fakturaflödet i samband med release av nya funktioner samt ansvarar för redovisning av befarade kundförluster och andra bokslutstransaktioner, inklusive avstämningar av periodiseringar mm.

Vem är du?
Du är en självständig, driven och initiativtagande person med hög arbetsmoral som alltid slutför dina uppgifter med stort engagemang. Du tycker om att arbeta administrativt, har god förmåga att prioritera, analysera och skapa ordning samt har en fallenhet för att arbeta med siffror. Du är noggrann, analytisk och prestigelös och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Självklart har du hög servicekänsla och nära till skratt.

Då tjänsten kommer tillsättas omgående bör du kunna börja omgående eller ha högst en veckas uppsägningstid.

Vad kan du?
Du har tidigare erfarenhet från liknande arbete och arbetat minst några år inom bolag med större transaktionsflöden. Du har mycket goda redovisningskunskaper, goda kunskaper av anläggshantering samt kunskaper kring momshantering och andra legala krav kopplade till arbetsområdet. Goda kunskaper i Office-paketet (främst Excel) är ett krav och erfarenhet av affärssystemet Agresso är meriterande.

Publiceringsdatum
2013-10-09

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-08
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb.bemanning@ryskaposten.se

Företag
Ryska Posten

Adress
Ryska Posten
11528 STOCKHOLM

Kontorsadress
Sandhamnsgatan 63B

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-505 255 80
E-postadress: rakel@ryskaposten.se

Jobbnummer
1672352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ryska Posten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ryska Posten: