Redovisningsekonom/bostadsrättshanterare till ledande byggföreta
serveOffice ab / Redovisningsekonomjobb / Solna
2011-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningsekonom/bostadsrättshanterare till ledande byggföreta" (publicerad 2012-10-05) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos serveOffice ab i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige serveOffice erbjuder konsulttjänster inom bemanning, rekrytering, redovisning samt löner/HR. Företaget etablerades 1991 och vi är idag 50 anställda. Vi är auktoriserade via Bemanningsföretagen och medlemmar i SRF. Läs gärna mer om oss på
www.serveoffice.seTill Sveriges största byggföretag söker vi för omgående anställning en redovisningsekonom/bostadsrättshanterare.
Publiceringsdatum2011-12-01Dina arbetsuppgifterArbetet innebär att ta hand om ekonomi och administration i samband med upprättande och förvaltning av nya bostadsrättsföreningar. Du är alltså delaktig under såväl projekteringsstadiet, som under byggnationen och de två första åren under vilka hanteringen successivt övergår till föreningen själva. Givetvis är olika projekt inne i olika faser varför arbetsdagen kommer att fyllas av varierande arbetsuppgifter. Du är ansvarig för ca 20-25 pågående projekt/bostadsrättsföreningar.
Exempel på uppgifter som ingår i rollen:
• Kontakt med arbetschefer, styrelsemedlemmar och boende.
• Kontakt med banker i samband med byggnadskerditiv mm.
• Sörja för god kommunikation med hyresgäster, styrelsemedlemmar, arbetschefer och banker.
• Hämta hem betalningar från boende och administrera avvikelser och skicka påminnelser.
• Löpande sköta redovisningen i föreningen, och upprätta budget, årsbokslut och årsredovisningar.
KvalifikationerVi vill att du är en erfaren redovisningsekonom, och gärna med erfarenhet av att arbeta med bostadsrättsföreningar. Tjänsten innefattar allt från debet och kredit till att sitta med på styrelsemöten och redovisa bokslut, varför det är viktigt att vara driven, självständig och multidisciplinär, med stor ansvarskänsla. Eftersom det ingår mycket kontakter med olika personer och funktioner bör din personlighet även präglas av social förmåga. Har du tidigare arbetat i VISMA och/eller 3L är detta meriterande.
Tjänsten, som är ett mammavikariat till åtminstone maj 2013, är på heltid med arbetstid 8.00 - 17.00 och belägen i Solna.
Kontaktuppgifter för detta jobbFör frågor kontakta konsultchef Mårten Forslund på 08-594 697 28 eller på
marten.forslund@serveoffice.se . Vänligen informera om din uppsägningstid eller när du har möjlighet att börja på ett nytt jobb i ansökan.
Välkommen!
Arbetstider och omfattningHeltid, vikariat
ErsättningMarknadsmässig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagServeOffice AB
AdressServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna
Jobbnummer 1095043
Observera att sista ansökningsdag har passerat.