Redovisningsassistent till Advokatfirman Lindahl!
Newr AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Newr AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Vill du utmanas i en bred roll med goda utvecklingsmöjligheter? Vill du bli en del av en stark gemenskap på Sveriges snabbast växande advokatkontor? Missa inte den här möjligheten!
Lindahls Stockholmskontor expanderar snabbt och söker nu en redovisningsassistent som vill vara med på den fortsatta resan. Här blir du blir en del av ett sammansvetsat team med stark gemenskap i en av Sveriges ledande affärsjuridiska advokatbyråer. Du tillåts utmanas i en bred roll med goda utvecklingsmöjligheter.
Tjänsten är en konsultrekrytering vilket innebär att du initialt kommer arbeta som anställd konsult via Newr och förutsatt gott samarbete sedan erbjudas fast anställning hos Lindahl. Stockholmskontorets trevliga lokaler ligger på Nybrogatan i centrala Stockholm.
Om rollen
I rollen som redovisningsassistent kommer du ingå i ett team om tre där ni tillsammans utgör Stockholmskontorets ekonomiavdelning. Du kommer ansvara för det löpande arbetet i ett av bolagen och har på sikt möjligheten att bredda arbetsuppgifterna inom redovisning, controlling och/eller digitalisering av processer, beroende på vart ditt intresse ligger.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Fakturering
• Utläggshantering
• Kund- och leverantörsreskontra
• In- och utbetalningar
• Löpande redovisning
• Delaktig vid månad- och årsbokslut
• Delaktig vid utveckling- och förbättringsarbete
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med minst ett års erfarenhet av rollen som redovisningsassistent eller liknande, gärna från en bredare roll med stor variation på arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har universitetsutbildning eller KY utbildning inom ekonomi/redovisning. Du behärskar både det svenska och engelska språket väl.
Meriterande
För rollen anses det meriterande om du har tidigare erfarenhet av advokatbranschen eller liknande bolag inom tjänstesektorn. Lindahl står inför ett digitaliseringsarbete vilket gör det meriterande om du även har starkt systemintresse.
Vi söker dig
Lindahl expanderar fort och vi söker dig som vill ha möjlighet att utvecklas i samma takt. Du trivs att arbeta i en bred roll med goda möjligheter att få ta större ansvar med tiden. Att delta i projekt, oavsett om det handlar om att utveckla arbetssätt eller stärka gemenskapen på kontoret, känns som en spännande utmaning för dig. Som person har du höga ambitioner och alltid kvalitet och service i fokus.
I denna rekrytering samarbetar Advokatfirman Lindahl med Newr. Har du funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Matilda Eldh,
matilda.eldh@newr.se. Vänta inte med din ansökan då vi presenterar kandidater löpande!
Om Advokatfirman Lindahl
Lindahl är en av Sveriges ledande affärsjuridiska advokatbyråer, med ett fullserviceerbjudande och kontor i sex av Sveriges största städer. Våra klienter ligger i framkant inom sina respektive områden och kräver detsamma av oss i egenskap av deras rådgivare.
Den 1 januari 2020 öppnade vi vårt nya Stockholmskontor och har sedan dess expanderat kraftigt. På Lindahl och kontoret i Stockholm verkar vi för en tillmötesgående och fördomsfri företagskultur; organisationen är platt, dörrarna öppna och det är högt i tak. Detta, tillsammans med en stark lag- och framåtanda, bidrar till en dynamisk miljö. Vi är övertygade om att en advokatbyrå mår bra av mångfald.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2022-03-28ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNewr AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Newr AB (org.nr 559230-2615),
https://newr.se/ Arbetsplats Newr
Kontakt Matilda Eldh
matilda.eldh@newr.se 0730279621 Jobbnummer 6478213
Observera att sista ansökningsdag har passerat.