Redovisningsassistent/Lageransvarig till Skansens försäljning
Skansen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skansen i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Skansen är en av Sveriges mest kända turistattraktioner med omkring 1,35 miljoner svenska och utländska gäster årligen. Skansen är världens äldsta friluftsmuseum med hus och gårdar från hela landet, tamdjur och vilda nordiska djur, trädgårdar och en stor park. Skansen är platsen för nationella högtidsdagar, konserter, marknader, temadagar och andra publika evenemang. Vi har öppet alla dagar. Skansens vision är att vara ett friluftsmuseum i världsklass, lustfyllt och tillgängligt för alla. På Skansen står gästen i centrum.
Skansens gäster ska alltid mötas av ett utbud med hög kvalitet och ett gott mottagande. Efter ett besök ska våra gäster vilja rekommendera ett besök till andra samt själva vilja komma tillbaka. Alla Skansenmedarbetare ska sätta gästen i centrum och aktivt bidra till nöjda gäster.Redovisningsassistent / Lageransvarig till Skansens försäljning
Du blir ansvarig för försäljningsenhetens redovisning. Dina arbetsuppgifter är främst kontering av leverantörsfakturor, bevakning av betalningar, fakturering av kunder, interndebiteringar inom Skansen, samt lagerbokföringen. Försäljningsenhetens redovisning ska rapporteras till Skansens Centrala ekonomifunktion som du kommer ha samarbete med. Som lageransvarig tar du emot leveranser, registrerar varor i lagersystemet och ställer in varorna på plats på lagret. Du ser till att butiken och övriga försäljningsställen får de varor de behöver. Du genomför omflyttningar på lagret när sådana krävs. Du rapporterar till Enhetschefen och håller henne uppdaterad kring resultat och nyckeltal. Tillsammans med Enhetschefen deltar du i planering och genomförande av inventering. Du deltar även i arbetet kring e-handeln med t ex paketering och fakturering. Fördelning av tiden som redovisningsassistent respektive lageransvarig är ca 50/50 %.
Vi söker dig som vill ha variation i arbetet. Du gillar siffror och ordning och reda, men tycker också om att få kavla upp ärmarna och arbeta aktivt under del av dagen. Den här rollen är perfekt för dig som gärna kombinerar stillasittande med fysiskt arbete. Du kommer samarbeta mycket med både chefer och övrig personal och även ha en del kontakt med leverantörer så därför krävs det att du är utåtriktad och gillar att kommunicera. Ordning och reda är A och O för att få vårt lager att fungera smidigt och du är huvudpersonen i det sammanhanget.
Du har arbetat några år som redovisningsassistent och kanske har du även erfarenhet av lagerarbete. Det är perfekt om du tidigare har jobbat i butik. Du är gymnasieekonom eller har någon form av eftergymnasiala studier inom ekonomi och/eller redovisning. Det är en fördel om du tidigare har arbetat med något lagersystem, annars får du lära dig av oss.
Tjäsnten är på heltid med arbetstid måndag-fredag. Vi tillämpar sex månaders provanställning och hoppas du kan tillträda den 1 oktober 2011.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta Enhetschef Inger Frank, på tel 08-442 81 43.
Välkommen med skriftlig ansökan, personligt brev och CV, senast den 4 juli 2011. Skicka ansökan via annonsen på Skansens hemsida.
Publiceringsdatum2011-06-14Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagSkansen
AdressSkansen
Box 27807
11593 Stockholm
Jobbnummer 961326
Observera att sista ansökningsdag har passerat.