Redovisningsassistent/kontorsadministratör för rekrytering

Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Bambino MAM AB är ett svenskt dotterbolag helägt av österrikiska MAM Babyartikel GmbH. Bolaget är ett kundnära marknads- och säljbolag med huvudkontor i Stockholm där 14 personer arbetar idag. Vi samarbetar med partners inom försäljning i Sverige, Norge och Danmark och utvecklar även affärer i Baltikum och Island.

Företaget marknadsför babyprodukter under varumärkesnamnen Bambino och MAM.

Grunden för verksamheten är en gedigen erfarenhet av barns behov och välbefinnande. Ledord är omtanke, glädje, design, vetenskaplig utprovning och praktiska produkter.

År 2012 omsatte företaget 97 miljoner kronor. Läs gärna mer om oss på www.bambino-mam.se

Tjänsten är en kombinerad roll som redovisningsassistent och kontorsadministratör. Du kommer till en trivsam och prestigelös arbetsplats centralt i Stockholm. Tjänsten är en direktrekrytering.

 Arbetsuppgifter inom ekonomi

•  Löpande bokföring
• Kundreskontra
• Leverantörsreskontra
• Månadsbokslut
• Momsrapportering
• Lagerbok

 Arbetsuppgifter inom kontorsadministration

• Inköp av kontorsmaterial och till köket
• Posthantering
• Telefoni
• Larm och nycklar

Publiceringsdatum
2014-04-15

Kvalifikationer
För att trivas i denna kombinerade roll som redovisningsassistent/kontorsadministratör tror vi att du har följande bakgrund.

• Eftergymnasial utbildning med redovisningsinriktning
• Några års erfarenhet av ekonomi (inom redovisning) och administrativt arbete
• God datavana inom Officepaketet med fokus på Excel
• Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
• Kunskaper i Dynamics NAV är meriterande

Som person är du serviceminded och flexibel. Du trivs i en roll som ger dig variation och bredd och du är inte rädd för att hugga i där det behövs. Du är en prestigelös och öppen teamplayer med stor ansvarskänsla. Självklart brinner du för ekonomi och redovisning.

Har du en vilja att utvecklas och söker ständiga förbättringar, då är du rätt person för denna tjänst. Tveka inte att skicka din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sökord redovisningsassistent, ekonomiassistent, kontorsadministratör

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Rönnberg, Rekryterare 08-586 22 731

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
1842543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: