Redovisningsansvarig till välkänd koncern

Perido AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Är du en driven och självgående ekonom som vill jobba i ett glatt gäng? Har du ett antal års erfarenhet av redovisning och är trygg med att göra bokslut? Känner du att det är dags för dig att ta ett steg uppåt i karriären och bli redovisningsansvarig i ett stort och välkänt företag? Då ska du läsa vidare. BeskrivningPerido söker nu, för vår ständigt växande kunds räkning, efter dig med erfarenhet och vilja nog att ta ansvar för bolagets redovisning. Tjänsten är belägen på kundens fina kontor i centrala Stockholm. Då företaget arbetar med franchisetagare inte bara i Sverige utan även i andra länder kan det bli en del kontakter även på engelska. I rollen som redovisningsansvarig kommer du rapportera till CFO, och arbetar tillsammans med en controller och redovisningsassistent. I teamet finns också en IT-ansvarig. Bland dina arbetsuppgifter finns bland annat ansvaret för att få in och redovisa franchisingavgifter, göra bokslut och viss konsolidering. Du förbereder även löneunderlaget för kontorets cirka 40 anställda och agerar kontaktperson gentemot partnern som sköter den outsourcade lönehanteringen. Du kommer också att arbeta med att utveckla och effektivisera företagets rutiner och då det är ett litet team där alla hjälps åt kan även andra arbetsuppgifter förekomma. Är du den här flexibla och självständiga doer:n som samtidigt trivs med att jobba i team? Gillar du både externa och interna kontakter? Vill du jobba för ett varumärke som få personer i Sverige kan undvika att känna till? Då ska du skicka in en ansökan så fort som möjligt. Kravprofil? Eftergymnasial utbildning inom ekonomi ? Minst fem års erfarenhet av redovisningsarbete? Erfarenhet av att självständigt göra månads-/kvartals- och årsbokslut? Förståelse för lönehanteringsprocesser ? Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelskaMeriterande? Erfarenhet av löneadministration ? Erfarenhet av att hantera franchiseavgifterOmfattning och tillträdeHeltid, tillsvidareanställnings hos kund med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse AnsökanAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. PeridoPerido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30975 i ämnesraden. KontaktFrågor: fraga@perido.seHemsida: www.perido.se

Publiceringsdatum
2019-06-13

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-13
Ange följande referens när du ansöker: 30975
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Jobbnummer
4829362

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: