Redovisningsansvarig till uppdrag inom internationell koncern

Avanzera AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2025-05-27


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Avanzera söker nu en erfaren och självgående redovisningskonsult till ett längre uppdrag hos vår kund inom finanssektorn. Uppdraget innebär ett övergripande ansvar för redovisningen i ett flertal europeiska bolag och passar dig som trivs i en internationell miljö där du får kombinera operativt arbete med strategiskt ansvar.

Uppdragsstart: Juli 2025
Uppdragslängd: 12 månader
Omfattning: Heltid
Plats: 2-3 dagar/vecka på kontoret i centrala Stockholm, resterande distans

Publiceringsdatum
2025-05-27

Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningsansvarig kommer du att ha en central roll i arbetet med kundens europeiska bolag (idag 19 dotterbolag, varav två är under likvidation). Du ansvarar för koordinering, kvalitetssäkring och genomförande av redovisningen, samt leder ett team på fyra personer (varav en är föräldraledig till april 2026).

Du blir en nyckelperson i boksluts- och årsredovisningsprocessen, och arbetar nära både interna funktioner som lön, skatt och legal, samt externa parter som revisorer och rådgivare.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande redovisning och månadsbokslut för europeiska enheter (ej Norden)
• Leda och utveckla redovisningsteamet
• Årsbokslut, årsredovisningar och revisionsprocesser
• Ansvara för redovisningsprinciper enligt lokal GAAP och IFRS
• Delta i integrations- och likvidationsprojekt vid behov
• Proaktivt förbättra rutiner och processer inom ekonomi

Bakgrund
Vi söker dig som är prestigelös, trygg i din kompetens och gillar att arbeta både operativt och strategiskt. Du är van att ta ägarskap och får saker att hända - en person som ser vad som behöver göras och agerar. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten och trivs i föränderliga miljöer.

Bakgrund
• Eftergymnasial eller akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning
• Minst 5 års erfarenhet av redovisning, gärna i internationell miljö
• Tidigare erfarenhet av att leda eller coacha mindre team
• Mycket goda kunskaper i både lokal GAAP och IFRS
• Flytande engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av integrationer eller likvidationer är meriterande

Om företaget
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Ersättning
Fast l?n

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1742".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Kontakt
Vera Wallentin
vera.wallentin@avanzera.se

Jobbnummer
9362325

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: