Redovisningsansvarig till Oncopeptides!
Novare Professionals / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige Oncopeptides är ett forskningsbaserat läkemedelsbolag som utvecklar cancerläkemedel. Hos Oncopeptides arbetar ett dedikerat team med över 30 medarbetare som alla är engagerade i att driva bolaget och utvecklingen av botemedlet framåt.
Oncopeptides har utvecklat Ygalo®, det unika med Ygalo® är dess målsökande förmåga att döda fler cancerceller utan motsvarande negativa effekt på patientens benmärg. Kliniska och prekliniska studier visar att Ygalo® dödar 50 gånger fler cancerceller än befintliga cytostatika utan att benmärgen påverkas mer.
Företaget grundades 2000 och har sitt säte mitt i centrala Stockholm.
Novare Professionals söker nu efter operativt Redovisningsansvarig som vill arbeta med allt ifrån skatteberäkningar och kontoavstämningar till mer controllerrelaterade uppgifter såsom prognoser och analyser. Utifrån att Oncopeptides är i en stark tillväxtfas är ekonomiavdelningen idag relativt liten och rollen kommer därför att vara bred. Med tiden som Oncopeptides växer finns goda möjligheter till att specialisera sig mer och göra mer av det som du är starkast inom.
Rollen som redovisningsansvarig på Oncopeptides innebär ansvar för verksamhetens löpande redovisning, vara behjälplig med bokslutsarbete, kundfakturering och avstämningar. Du kommer bland annat att:
* Löpande redovisning i den svenska verksamheten inklusive kvalitetssäkring
* Rapportering av periodbokslut
* Framtagande av underlag för extern rapportering (delårsrapporter och årsredovisning)
* Myndighetskontakter
• Skatteberäkning - kontoavstämning
* Intern kontroll och utveckling av kontroller i och med att bolaget växer
* Rutinutveckling inom ekonomifunktionen
* Ekonomisystem - Visma.net
* Basal koncernredovisning
I rollen som redovisningsansvarig arbetar du självständigt med hela redovisningsprocessen och rapporterar du direkt till Oncopeptides CFO.
Profil
För att trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Den analytiska kompetensen kommer att komma väl till användning i ansvaret för prognoser och enklare analyser av ekonomiskt underlag.
Vidare bör du ha en god helhetssyn över ekonomiområdet och vara prestigelös runt dina arbetsuppgifter då du genomför hela redovisningsprocessen självständigt. Vi ser det som avgörande att du har en god samarbetsförmåga och en social öppenhet.
För att lyckas i rollen behövs:
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande praktisk erfarenhet
Goda kunskaper i Excel
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av:
Redovisningssystemet Visma.Net
Koncernredovisning
Personalledning
Erfarenhet av Internationella finansiella standarder (IFRS)
Uppdraget är en del av Novare Professionals personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Novare Professionals och arbeta som konsult hos Oncopeptides. Det är Oncopeptides önskan att processen i sin helhet hanteras av Novare och att alla frågor kring tjänsten riktas direkt till Novare Professionals.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Maj/juni 2018
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm
Uppdragslängd: 6 månaders konsultuppdrag via Novare med goda möjligheter till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda.
Har du frågor runt processen? Maila då rekryteringsansvarig
Anna.Liljegren@novare.se. Notera att vi tar emot ansökningarna via länk i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
Publiceringsdatum2018-04-23ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Liljegren
Anna.liljegren@novare.se 0046735148095
FöretagNovare Professionals
AdressNovare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm
KontorsadressBlasieholmsgatan 4B
Jobbnummer 4100439
Observera att sista ansökningsdag har passerat.