Redovisningsansvarig till global aktör inom skönhetsindustrin

Barona Human Resource Services AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Barona Human Resource Services AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Barona söker just nu en noggrann och strukturerarad redovisningsansvarig för vår kunds räkning. Vår kund är en global aktör inom skönhetsindustrin, med över 77 attraktiva skönhetsmärken är de verksamma i över 130 länder. Kunden sitter i ljusa och fräscha lokaler i Värtahamnen.

Du blir anställd av Barona och kommer att arbeta på uppdrag hos kund i sex månader med chans till förlängning.

Arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsansvarig kommer du att leda arbetet med den löpande redovisningen tillsammans med de lokala medarbetarna för de nordiska länderna Sverige, Norge, Danmark och Finland. I rollen ingår att ansvara för utträdet av Transition Service Agreement (TSA) -arbetet, upprätta arbetsmodellen Limited Risk Distributor (LRD), integration av leverantörsreskontra, integrera finanssystem i företagets interna system samt att effektivisera bankkontohantering. Du kommer att rapportera till Custodian of Nordic Business.

Ansvarsområden:

• Leda arbetet med implementeringen av LRD-design
• Leda arbetet med implementeringen av leverantörsreskontra i interna system samt skapa struktur. Optimera, effektivisera och sköta kontakt med servicecenter för installationen
• Förbereda inför avvecklingen av TSA
• Leda arbetet med effektivisering av bankkontohantering och automatisering kring detta
• Stödja bolagets redovisningsekonomer i att upprätthålla lokala bokföringskontroller och hållbara rutiner och processer lokalt
• Ansvara för att korrekta redovisningsprinciper efterföljs och se till att förbättringsåtgärder skapas
• Arbeta aktivt för att vara a jour med lagstiftningen, nya redovisningsregler samt rekommendera nya rutiner om det skulle behövas
• Arbeta proaktivt genom att medverka på utbildningar och följa med i branschnyheter samt att upprätthålla ett aktivt nätverk

Kvalifikationer

• Kandidatutbildning inom redovisning eller finans
• Dokumenterad arbetserfarenhet som redovisningsansvarig eller arbetat på redovisningsbyrå i minst 3 år
• Erfarenhet av att leda och hantera de löpande finansuppgifterna i den egna organisationen och mot tredjepartsleverantörer
• Avancerade datorkunskaper i MS Office, relevant bokföringsprogram och i databaser
• Förmåga att hantera stora mängder data
• Dokumenterad kunskap i redovisningsprinciper, metoder, standarder, lagar och förordningar

Dina personliga egenskaper: Som person är du noggrann och har ett professionellt agerande. Du är även ansvarstagande och räds inte för stora möjligheter. Du är driven och självgående i ditt arbete samtidigt som du är uthållig och engagerad samtidigt som du arbetar strukturerat. God samarbetsförmåga och hög integritet är givna egenskaper hos dig som söker.

Vi erbjuder dig

• att bli en del av ett modernt, nytänkande och spännande företag
• engagerade och drivna kollegor i en internationell miljö
• en spännande roll med varierande arbetsuppgifter

Som konsult på Barona är du anställd av ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Du kommer att ha regelbunden kontakt med en dedikerad konsultchef.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via epost men för frågor/information kontakta: Jeanette Britan | jeanette.britan@barona.se

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Barona är ett internationellt företag med kontor i Finland, Norge, Polen, Spanien, Ryssland och Estland. I Sverige finns vi i Stockholm och Göteborg. Vi har över 15 års erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Ända sedan starten, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterade och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/

Sökord:

Barona; Bemanning; Rekrytering; Konsult; Uppdrag; Kund; Barona Sweden; Barona Group; Jobb; Arbete; Klient; Samarbetspartner; Internationell;

Varaktighet, arbetstid
Konsultuppdrag -

Publiceringsdatum
2017-02-21

Ersättning



Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Britan 0852520505

Företag
Barona Human Resource Services AB

Adress
Barona Human Resource Services AB
Klarabergsviadukten 63
11164 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsviadukten 63 11164 Stockholm

Jobbnummer
3333338

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Barona Human Resource Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Barona Human Resource Services AB: