Redovisningsansvarig Sverige
KappAhl / Redovisningsekonomjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KappAhl i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Kungsbacka,
Lerum eller i
hela Sverige KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. Cirka 38 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.
2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på
www.kappahl.se. REDOVISNINGSANSVARIG SVERIGE
Till vår Redovisningsavdelning Shared Service Center söker vi en erfaren och driven redovisningsansvarig. Vi erbjuder god stämning och stora möjligheter att bidra och att utvecklas på en kreativ arbetsplats på ett modeföretag i tiden. KappAhls redovisningsavdelning är ett s.k. Shared Service Center, där vi förutom den svenska verksamheten och koncernen totalt även hanterar våra utländska dotterbolags redovisning och bokslut. Ditt ansvar Ditt huvudsakliga ansvarsområde omfattar den svenska redovisningen vilket innebär arbete med månads-, kvartals- och årsbokslut samt inrapportering av dessa. I dina löpande arbetsuppgifter ingår avstämningar, analyser och utredningar, momsredovisning, löpande bokföring. Du är kontaktperson gentemot den svenska verksamheten i redovisningsfrågor. Du är också delaktig i budget- och prognosprocesserna. Du rapporterar direkt till vår Shared Service Center Manager. Tjänsten innebär även att du ansvarar för lagerredovisningen inom koncernen och du förväntas också känna ett ägandeskap för denna. En viktig del i ditt arbete är arbetet med utveckling av processer och rutiner. Du ingår även i olika redovisningsprojekt som drivs inom vårt Shared Service Center. Din profil Förutom civilekonomexamen eller motsvarande, har du många års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en gedigen redovisningsbakgrund. Du har mycket god förståelse för siffror och finansiella samband och kan se till helheten. Du har mycket god erfarenhet av lagerredovisning samt de flöden och transaktioner som är kopplade till denna. Erfarenhet från affärssystemet Jeeves är önskvärt, erfarenhet från detaljhandel är meriterande. Att du behärskar engelska och svenska och har mycket goda kunskaper i Excel är en förutsättning för denna tjänst. Din personlighet Du är analytisk, har hög integritet och ett strategiskt förhållningssätt och står för professionalism och hög service. Samtidigt är du resultatorienterad och duktig på att strukturera arbetet utifrån arbetsbelastning, verksamhetsmål och tidplaner. Att du stimuleras av att arbeta i team och samarbete i ett högt tempo i en stor organisation, har lätt för att bygga relationer och uppskattar att ha många kontaktytor ser vi som självklart. Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - teamkänsla, kreativitet, tydlighet, energi och mod. Är du intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse, placerad på vårt huvudkontor i Mölndal. Din ansökan ser vi fram emot senast den 1 december. Vi tillämpar löpande urval så dröj inte med din ansökan. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Malin Valkeapää, SSC Manager, på telefon 031-7715695. Facklig företrädare för Unionen är Lotta Silow, telefon: 031-7715829. Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, telefon 031-7715643.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-11-17Ersättning Enligt ö.k.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Lena Wendt +46 317715569, +46 704715569
FöretagKappAhl
AdressKappAhl
Box 303
43124 Mölndal
KontorsadressIdrottsvägen 14
Jobbnummer 3165783
Observera att sista ansökningsdag har passerat.