Receptionist / Värdinna Sökes Ptill Kontorshotell Vid Stureplan

Noubach Management AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Noubach Management AB i Stockholm

RECEPTIONIST / VÄRDINNA SÖKES PTILL KONTORSHOTELL VID STUREPLAN
Kontorshotell vid Stureplan söker receptionist/värdinna.
Vi är ett litet exklusivt kontorshotell vid Stureplan som söker en receptionist/värdinna som kan ta hand om det tiotal mindre bolag (totalt ca 30 personer) som är permanenta hyresgäster på kontorshotellet samt vid vid tillfällen även andra bolag som t.ex. hyr mötesrum på tim-/halv-/heldagsbasis.

BESKRIVNING AV KONTORSHOTELLET
På kontorshotellet, som består av ett kontor om ca 500 kvm på absoluta centrala toppläge vid Stureplan , sitter våra hyresgäster - ett tiotal bolag på permanent basis. Dessa permanenta hyresgäster har således egna fasta kontorsrum, samt använder vid behov kontorshotellets mötesrum för möten med sina klienter/samarbetspartners etc. Utöver dessa permanenta hyresgäster och deras gäster, hyr kontorshotellet ut sina två exklusiva mötesrum till externa bolag (dvs bolag som ej är permanenta hyresgäster ) på tim-/halv-/heldagsbasis och vid sådana tillfällen besöker sällskap om ca 4-12 personer kontorshotellet. När sådan externa bolag använder mötesrummen är gästen ofta en förstagångsgäst som är helt obekant med lokalen och behöver då få full service såsom visning av mötesrum, assistens med presentationsutrustning i form av storbildsskärm etc.

ARBETSBESKRIVNING
Välkomna/ta emot permanenta hyresgästers klienter/samarbetspartners
Assistera gäster med icke-avancerad utrustning (wide-screen skärm/dator)
Uppdukning av thé/kaffe/fika
Hålla uppsyn/ordning på kontoret
Assistera permanenta hyresgäster och externa gäster med diverse arbetsuppgifter, såsom t.ex. "sekreterar assistens", dvs sekreterarrelaterade arbetsuppgifter.
Telefonpassning av ett mycket begränsat antal inkommande telefonsamtal till kontorshotellets växel.
Kontakt med kontorshotellets kunder/leverantörer/samarbetspartners
Visning av lokalen för potentiella hyresgäster

EGENSKAPER
• Vi ser gärna att du som söker tjänsten känner igen dig i följande beskrivning:
• "Problemlösare" - du ser inte problem som problem, snarare som uppgifter som du löser med ett leende.
• Du är genuin som människa och ser värdet i varje möjlig kontakt med andra personer.
• Du är social, avslappnad, serviceinriktad och tycker om att hjälpa andra människor (service-minded)
• Hög egen initiativförmåga - du förstår när något behöver ordnas/fixas och löser uppgiften efter eget förnuft.
• Noggrann - du lägger märke till detaljer såväl gällande fysisk ordning samt även kring detaljer i text/siffror etc
• Informationssökande - du har lätt för att uppsöka information om bolag/produkter/tjänster via internet)
• Inkännande - du känner av andra människors personlighetstyper/humör och anpassar ditt bemötande därefter
• Ordningsam - du är smått pedantisk, du tycker om när saker står "på rätt plats" och "på rätt sätt"
"Doer"/"pro-active" - du agerar och får rätt saker att hända på eget initiativ
Sist men absolut inte minst - du har en avslappnad och positiv attityd i alla lägen.

Du har kanske inte alla ovanstående egenskaper men du känner igen dig i det som beskrivs ovan. Det viktigaste för oss är att du som söker har är ordningsam, har en genuint positiv attityd i alla lägen och är självgående.

PROFIL
Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift
Engelska på åtminstone gymnasienivå
Gymnasial eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi/administration/juridik/service är en fördel men absolut inte ett krav.
Du som söker känner att det passar ditt övriga liv att jobba på timbasis - initialt på minst 25% med möjlig förändring upp mot 50%. Du kommer att erbjudas möjligheten att själv välja ditt eget fixerade vecko-schema, dvs vilka konsekvent återkommande veckodagar(tider) som passar dig. Dock ser vi gärna att du är rätt flexibel och emellanåt har möjlighet att med ett par dagars varsel anpassa ditt schema efter förändrade behov.
Intervjuer sker löpande och vi ser således fram emot din ansökan snarast. Din ansökan innehåller ditt CV - du kan skicka med ett "personligt brev" om du har ett sådant annars fungerar det lika fint med endast CV och en följetext på ett par meningar.
Vi ser fram emot din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid
Initialt på minst 25% med möjlig förändring upp mot 50% Tillträde
OMGÅENDE

Publiceringsdatum
2016-10-03

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@officestureplan.se

Kontakt
Nils Werner Åström / 0734401200,0709305246 info@officestureplan.se

Företag
Noubach Management AB

Adress
Noubach Management AB
Birger Jarlsgatan 20
11434 STOCKHOLM

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 20

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0734401200
E-postadress: info@officestureplan.se

Jobbnummer
3082003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Noubach Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Noubach Management AB: