Receptionist sökes till Post- och Telestyrelsen!
Perido AB / Receptionistjobb / Stockholm
2025-03-11
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Hur skulle det vara att arbeta i en modern och trivsam reception med en lugn arbetsmiljö? Trivs du i en serviceinriktad roll där du får ta ansvar och utvecklas? Vill du bli en del av Post- och Telestyrelsen och bidra till en smidig och professionell arbetsplats? Skicka in din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2025-03-11Om tjänstenVi på Perido söker nu en receptionist till vår kund Post- och Telestyrelsen, en svensk statlig förvaltningsmyndighet som har ett samlat ansvar inom postområdet och området för elektronisk kommunikation. Tjänsten är placerad på det moderna och fräscha kontoret i centrala Stockholm. Receptionen präglas av en lugn arbetsmiljö och arbetet innebär att lösa av varandra för lunch samt hantera öppning och stängning av receptionen. För den som visar engagemang finns goda möjligheter att utvecklas, exempelvis genom att ta ansvar för att förbereda konferenser och andra administrativa uppgifter.
ArbetsuppgifterSom receptionist är du företagets ansikte utåt och har en central roll i att skapa en välkomnande och effektiv arbetsmiljö. Du hanterar samtal och besökare, ser till att leveranser och post når rätt personer och håller växelsystemet uppdaterat. Dessutom hjälper du till med administrativa uppgifter och ser till att konferensytor och co-office är i ordning. Du arbetar alltid tillsammans med en kollega i receptionen, vilket skapar en dynamisk och samarbetsinriktad arbetsmiljö.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Ta emot och vidarekoppla telefonsamtal
Välkomna besökare och dela ut besöksbrickor
Hantera leveranser och posthantering
Boka och se över konferensrum och gemensamma ytor
Sköta kontakt med leverantörer och hantera utskick
Stötta med administrativa uppgifter såsom utskrifter, skanning och diarieföring
Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som receptionist är det viktigt att vara lyhörd och självgående samt ha förmågan att ta egna initiativ. Arbetet kräver en snabb inlärningsförmåga och en positiv inställning, där ett trevligt och professionellt bemötande är en självklarhet. Eftersom arbetsdagen ofta innebär att hantera flera uppgifter samtidigt, behövs en god förmåga att organisera och prioritera. Effektivitet och servicekänsla är avgörande, liksom en utmärkt social förmåga för att kunna skapa goda relationer med både besökare och kollegor.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
KvalifikationerGymnasium eller likvärdig utbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till och med 2026-03-08. Start 2025-04-25.
Så ansöker duAnsökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl
amanda.delven@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35144 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido:
https://perido.se/om-oss/. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "35144".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387),
https://perido.se/lediga-jobb/ 115 34 STOCKHOLM
Jobbnummer 9215056