Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

Centrums Trafikskola i Norrköping AB / Receptionistjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centrums Trafikskola i Norrköping AB i Nyköping, Norrköping eller i hela Sverige

Centrums Trafikskola i Nyköping söker receptionist på heltid som kan starta omgående.
Ta gärna en stund och läs igenom tjänstebeskrivningen nedan. Om du känner att detta passar dig, är du varmt välkommen att skicka in din ansökan
Vi söker dig som kan kombinera service, försäljning och problemlösning för att skapa en positiv upplevelse för kunden du ska vara lösningsorienterade skapar mervärde och förtroende som leder till nöjdare kunder.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt erfarenhet av att arbeta med sociala medier.
Du är en initiativrik person som tar tag i arbetsuppgifter självständigt och trivs med att ha många bollar i luften. Noggrannhet är en av dina styrkor, och du lägger stor vikt vid att utföra ditt arbete ordentligt.
Som receptionist är du en central punkt för både trafiklärare och elever. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar planering, kassahantering, ekonomi, schemaläggning, statistik, miljöarbete, samt bokning av prov via statliga myndigheter. Du hanterar också kontakt via telefon och mejl.
Du får en gedigen introduktion av oss för att komma in i arbetet på bästa sätt.
Den vi söker ska ha.
Tålamod
Förmåga att hantera stressiga situationer och bemöta olika typer av människor, även de som är frustrerade eller osäkra.
Vara lyhörd för kundens behov och ge tydliga, lugna svar oavsett situation.

Pedagogik
Förmågan att förklara information på ett enkelt och begripligt sätt, exempelvis bokningar, regler eller kursinnehåll.
Hjälpa kunder att förstå processen för inskrivning eller schemaläggning, särskilt om det handlar om komplexa utbildningar som för körkort.

Psykologi
Ha god förståelse för människors beteenden och känslor, vilket gör det lättare att bemöta dem professionellt.
Vara empatisk och skapa en välkomnande och trygg atmosfär för alla kunder.
Kunna "läsa av" kundens humör och anpassa sitt sätt att kommunicera.

Färdigheter och uppgifter.
Kommunikation: Tala tydligt och vänligt, både i telefon och ansikte mot ansikte, och svara på mail. Loggar tydliga anteckningar efter varje samtal med kund.
Problemlösning: Hjälpa kunder att snabbt lösa problem som ändrade bokningar eller tekniska frågor.

Teknisk kunskap.
Hantera bokningsprogram och digitala system som används för att administrera verksamheten.
Kundfokuserad och flexibel
Lyssnar aktivt på kundens behov och frågor.
Anpassar sig till olika situationer och kundtyper utan att kompromissa med kvaliteten.
Är tålmodig och visar empati, även när kunden är frustrerad eller osäker.

Lösningsorienterad.
Identifierar snabbt problem och kommer med effektiva lösningar.
Är kreativ och kan tänka "utanför boxen" för att hitta lösningar som passar kunden och verksamheten.
Tar ägandeskap över problemet tills det är löst, även om det kräver att involvera kollegor eller annat.
Produktkännedom.
Har djup kunskap om tjänster eller produkter för att erbjuda rätt lösningar genom att föreslå tjänster eller produkter som passar kundens behov.
Förklarar värdet av extra produkter eller tjänster på ett sätt som känns relevant och inte påträngande.
Har god produktkännedom och kan på ett övertygande sätt svara på frågor och övervinna kundens tveksamhet.

Organiserad och effektiv.
Hanterar flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus på kunden.
Har koll på rutiner, bokningar, betalningar och eventuella kampanjer.
Kan prioritera mellan akuta problem och mer rutinmässiga uppgifter
Lyssnar på kundens klagomål utan att bli defensiv. Beklagar eventuella besvär och föreslår genast åtgärder.

Kommunikativ och tydlig.
Kommunicerar klart och enkelt så att kunden förstår, oavsett hur komplicerad situationen är.
Säkerställer att kunden är nöjd genom att fråga om de har fler frågor eller behov.
Är vänlig och professionell, vilket bygger förtroende och relationer med kunder.
Arbetstider
Mån-tors 08:30 -17:30 Fre. 08:30 - 14:00
Övrig:
• Rekryteringen sker löpande så tveka inte att ansöka redan idag.
Varmt välkommen att skicka in ansökan till kj@centrumstrafikskola.se i ansökan ska du Bifoga CV , personligt brev och personlig bild.

Vi kommer att höra av oss om vi anser att du är rätt sökande för tjänsten.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-30
E-post: kj@centrumstrafikskola.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Centrums Trafikskola I Norrköping AB (org.nr 559052-7684)
Östra Storgatan 17 D (visa karta)
611 34  NYKÖPING

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Centrums Trafikskola i Nyköping AB

Jobbnummer
9020150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centrums Trafikskola i Norrköping AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centrums Trafikskola i Norrköping AB: