Receptionist & Kontorsadministratör Till Alten Göteborg
Alten Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg,
Härryda,
Trollhättan,
Uddevalla,
Grästorp eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en roll där du får vara med och skapa en arbetsplats där våra anställda trivs? Presterar du som bäst när du får kombinera koordination och service? Då har vi tjänsten för dig!
ALTEN söker en serviceinriktad Receptionist & kontorsadministratör till vårt huvudkontor i Göteborg.
I rollen som Receptionist & kontorsadministratör kommer du att vara ALTENs ansikte utåt och därmed ingå i en viktig och betydelsefull funktion där din arbetsinsats gör skillnad för många. Du kommer ha tät kontakt med kunder och kandidater som besöker våra kontor samt med businessen och interna medarbetare. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Göteborg.
Som Receptionist & kontorsadministratör kommer du:
• Välkomna och hänvisa vidare besökare till kontoret
• Bemanning av reception och telefonväxel
• Ta emot leveranser
• Hantering av in- och utgående post och fax
• Iordningsställande av möte/konferens
• Hålla snyggt och prydligt i kök, förråd och konferensutrymmen
• Administrera och beställa telefoni med tillbehör och vissa kontorsmateriaL
• Ansvar och administrering av parkeringstillstånd samt poolbil
• Att svara på frågor från medarbetare & besökare
• Övrig backoffice administration
Vi söker dig som har utmärkt och beprövad känsla för service. Av kollegor beskrivs du som en positiv och prestigelös person som gör det lilla (och ofta betydelsefulla) extra med ett léende på läpparna. Du trivs du i en koordinerande roll och får energi av att arbeta i en social miljö med flera kontaktytor. Din sociala kompetens kommer väl till pass då du hanterar ärenden och svarar på frågor på plats, över telefon, via mejl och via det interna ärendehanteringssystemet. Du har därför god vana av att arbeta med både dator, telefon och i MS Office. Eftersom ALTEN är ett internationellt bolag ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska och känner dig bekväm med att kommunicera i både tal och skrift.
Vidare ser vi även att du är en proaktiv "doer" och att du självständigt kan planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter då det ofta är ett högt tempo i receptionen och på backoffice. Du trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter och du tar dig gärna an nya, därför ser vi att du har ett naturligt driv och tar egna initiativ för att växa i rollen.
För att trivas hos oss är du en självständig medarbetare som också gillar och ser värdet av att samarbeta i team. I rollen kommer du ingå i ett Facility team på fyra kollegor som präglas av tätt samarbete och högt i tak. I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att du passar bra in i arbetsgruppen.
Sista ansökningsdag är 6 november. Rekryteringsprocessen pågår löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan annonsen gått ut. Vid frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta HR Partner Fanny Strömberg via mejl på
fanny.stromberg@alten.se.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2020-10-22ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAlten Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Alten Sverige AB (org.nr 556420-7453)
Jobbnummer 5411046
Observera att sista ansökningsdag har passerat.