Receptionist/konferensvärd- värdinna sökes
Adecco, Office & HR, Göteborg / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Stenungsund,
Trollhättan eller i
hela Sverige Adecco söker nu en receptionist/konferensvärdinna
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Office & HR förmedlar administratörer, receptionister, sekreterare, administrativa chefer, HR-personal, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag. Mer information om Adecco finner du på
www.adecco.seNu behöver vi en receptionist/konferensvärd- värdinna till ett av våra kundföretag
Publiceringsdatum2010-03-10Dina arbetsuppgifterDu kommer att tillsammans med en medarbetare på vårt kundföretag dela på två tjänster som receptionist och konferensvärd- värdinna, ni kommer att turas om att sköta de olika tjänsterna varannan vecka. Vidare ingår att fungera som avlastning för företagets kontorsservice/vaktmästare.
Förekommande arbetsuppgifter när du arbetar som receptionist är att ta hand om telefonväxeln och ta emot besökande samt arbete med fax och e-posthantering. Du arbetar med såväl externa som interna kontakter och fungerar som kontorets mittpunkt.
Uppgifter som ingår i konferensdelen är att förbereda och servera lunch och fika etc, ta hand om disken, sköta om konferenslokalerna och hjälpa till med konferensteknik vid behov samt arbete med planering och förberedande av större arrangemang på kontoret. Tjänsten är på heltid med start i slutet av maj, varaktighet 9-12 månader.
ErfarenheterVi söker dig som har erfarenhet från liknande arbete och har du arbetat på flera olika arbetsplatser är det positivt. Du har god datorvana, goda kunskaper i Officepaketet och är van att arbeta med Internet. Meriterande är arbetserfarenhet av telefonväxel. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska, har du ytterligare språkkunskaper är det positivt men inget krav.
Dina personliga egenskaperSom person bör du vara glad, utåtriktad, serviceminded och representativ. Du tycker om att ta egna initiativ och vara självgående i ditt arbete samtidigt som du trivs med att arbeta med andra i en mindre grupp. Att prioritera är något du har lätt för och du trivs med att ha ansvar. Andra egenskaper som värdesätts är noggrannhet, god kommunikationsförmåga och en positiv inställning. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och kommer att få arbeta med olika uppdrag som matchar din kompetens. Hos Adecco får du chansen att bredda dina erfarenheter och skapa ett stort kontaktnät.
Så ansöker duDu är välkommen att ansöka så snart som möjligt, intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden. Ansök till tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida
www.adecco.se för att därefter ansöka. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringsansvarig Helena Åhs på telefon 031 725 45 38.
Du finner en länk till annonsen här:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=955487Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
KontaktHelena Åhs, Rekryteringsansvarig
FöretagAdecco, Office & HR, Göteborg
AdressAdecco, Office & HR, Göteborg
Östra Hamngatan 31
41105 Göteborg
KontorsadressGötgatan 11
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Jobbnummer 603684
Observera att sista ansökningsdag har passerat.