Receptionist/administratör
Solid Försäkringsaktiebolag / Receptionistjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solid Försäkringsaktiebolag i Helsingborg Solid Försäkringar är ett försäkringsbolag som erbjuder ovanligt okrångliga försäkringar. Enbart i Sverige har vi 3 miljoner kunder och över 5 500 ombud. Solid Försäkringar driver även verksamhet i övriga Norden och delar av Europa. och ingår i Resurs Gruppen. Solid Försäkringar grundades 1993 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Helsingborg.
Publiceringsdatum2011-01-11Dina arbetsuppgifterSom receptionist/administratör kommer du att arbeta med sedvanliga receptionistuppgifter och dessutom ha en viktig administrativ roll. Du ansvarar bl a för:
• Att ta emot besökare
• Växelfunktion
• Posthantering, utskrifter, utskick och allmän administration
• Inköp av kontorsmaterial
• Resebokningar
• Övriga administrativa uppgifter
Du ansvarar för kontorets allmänna utrymmen och har en viktig roll gentemot företagets kunder och besökare. Rollen är även viktig internt för att det dagliga arbetet ska fungera väl och för att skapa trivsel på kontoret.
Dina personliga egenskaperDu är en självgående och utåtriktad person som trivs med att ge service, både internt och till kunder och besökare. Administrations- och receptionsarbete tycker du är roligt och det märks också på dig. Du mår som bäst när du har varierande uppgifter och får jobba i högt tempo.
Eftersom du kommer att vara en viktig länk till företagets externa kontakter, men även internt, är det viktigt att du är serviceminded och representativ. Arbetet ställer också höga krav på integritet, flexibilitet, ansvarstagande och noggrannhet. Att hålla en god struktur i ditt arbete är även självklart för dig, du är duktig på att organisera och prioritera aktiviteter på ett effektivt sätt.
KvalifikationerVi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av receptionsarbete eller liknande servicearbete.
Då arbetet som receptionist innebär många kontaktytor krävs mycket goda kunskaper i svenska och i engelska i både tal och skrift. Du har gymnasieutbildning, är van datoranvändare och vi ställer som krav att du har goda kunskaper i Office Paketet.
Intervjuer och urval sker löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Provanställning 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb2010@resurs.seKontaktMaria Runnheden, HR, 042-4504014,
maria.runnheden@resurs.seFöretagSOLID FÖRSÄKRINGSAKTIEBOLAG
AdressSOLID FÖRSÄKRINGSAKTIEBOLAG
BOX 22068
25022 HELSINGBORG
KontorsadressEKSLINGAN 9
HELSINGBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 042-382100
Faxnummer: 042-382080
Jobbnummer 818130
Observera att sista ansökningsdag har passerat.