Real time agent (RTA) backup till Jollyrooms Kundservice
Jollyroom / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jollyroom i Göteborg Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Real time agent (RTA) backup till vår kundservice
Vår spännande tillväxtresa fortsätter och vi söker nu en driven RTA back-up till vår kundserviceavdelning i Göteborg. Vår personalstyrka består av cirka 40 agenter som jobbar med att serva våra kunder via telefon, mail, sociala medier och chatt. Vi satsar och investerar just nu i avdelningen, med målbilden att ge våra kunder den bästa servicen i branschen. Vi har därav många spännande pågående och framtida projekt såsom utveckling av rutiner, coaching av personal, nya arbetssätt och system etc. där du som back-up har en viktig roll.
Rollen som RTA back-up är en ny tjänst hos oss och är i grunden en kundserviceagenttjänst där du är back-up vid behov då RTA är frånvarande eller behöver extra stöttning. Huvuduppgiften som back-up är att tillsammans med ansvarig RTA ansvara för trafikstyrningen av den dagliga driften och att säkerhetsställa att vi når KPI'er såsom AHT (Average Handling Time), ACW (After Call Work), Average wait time etc.
Publiceringsdatum2019-05-22Dina arbetsuppgifter• Kundservice i form av mail, telefon, chatt och sociala medier
• När RTA inte är på plats: ansvara för trafikstyrningen av den dagliga driften
• På daglig basis följa upp avdelningens statistik på telefon, mail, chatt och sociala medier
• Föra statistik och ta fram rapporter
• Säkerställa att teamet håller bestämda servicemål i samtliga länder
• Vid behov ta action om någon KPI dalar
• Delta i det ständiga förbättringsarbetet och vara delaktig i implementation av arbetsmetod och rutiner
Kvalifikationer• Erfarenhet och stor kunskap av kundservice inom e-handel
• En mycket god förståelse för statistik
• Mycket van användare av Excel
• God vana av kundbehandlingssystem
• God förmåga att uttrycka dig i skrift och tal på svenska och engelska
Som person är du en driven serviceperson med en positiv inställning till förändringar och du har ett noggrant och strukturerat tillvägagångssätt. Du trivs i ett fartfyllt tempo och i detta tempo lyckas du organisera din och andras arbetsdag på ett framgångsrikt vis. Vidare har du en god förmåga att utveckla rutiner, processer och KPI'er.
Vi erbjuder
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
• Karriärmöjligheter
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Friskvårdsbidrag
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och ansökan
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Sävedalen, Göteborg
• Arbetstider: Vardagar kl. 8-17
• Kontakt & frågor: Nicole Berger på HR via
nicole.berger@jollyroom.seSom ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsterna innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJollyroom
AdressJollyroom
Södra Tagenevägen 58
42259 Hisings Backa
KontorsadressSödra Tagenevägen 58
Jobbnummer 4803987
Observera att sista ansökningsdag har passerat.