Projektledare/Verksamhetsutvecklare

Banverket Verksamhetsstöd / Ekonomijobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Banverket Verksamhetsstöd i Sundbyberg, Stockholm, Norrköping, Gävle, Hallsberg eller i hela Sverige

Banverket har det övergripande ansvaret för järnvägen. Vi lägger grunden för säker, prisvärd och miljöanpassad järnvägstrafik och utvecklar järnvägen med fokus på säkerhet och konkurrenskraft. Vi är totalt 6500 medarbetare runt om i landet.

Aldrig tidigare har så många människor åkt tåg och aldrig tidigare har så mycket gods transporterats på järnvägen. Och den positiva utvecklingen fortsätter. På Banverket väntar därför många nya och spännande utmaningar. Verksamhetsstöd är en kompetensbank för viktiga funktioner som dokumenthantering, information, personal, ekonomi, IT med mera. Vi jobbar på uppdrag från övriga enheter inom Banverket.

Till vårt kontor i Borlänge söker vi en projektledare med en önskan att leda och driva verksamhet och utvecklingsprojekt inom området ärende- och dokumenthantering. Efter överenskommelse kan även Sundbyberg bli aktuellt som placeringsort.

Publiceringsdatum
2008-02-15

Dina arbetsuppgifter
Som projektledare/verksamhetsutvecklare inom dokument- och ärendehantering arbetar du för att tillgodose att handläggare i verksamheten har ett enhetligt stöd för att skapa, spara och lagra dokument som stödjer Banverkets processer.

Arbetet innebär att vara med att ta fram verksamhetens krav inom arkiv, dokument- och ärendehantering med syfte att införa enhetliga arbetssätt och en effektiv förvaltning med hjälp av it-lösningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är van att planera, genomföra, följa upp och leverera enligt uppsatta mål och tidsramar och har
• erfarenhet inom området dokument- och ärendehantering samt erfarenheter från förändringsledning.
• flerårig dokumenterad erfarenhet som projektledare/verksamhetsutvecklare med god kännedom om metoder och modeller som används i projekt och kravarbete, t ex RUP, UML/IRM och PROPS.
• erfarenhet av specificering av verksamhetskrav, driva workshops.
• kunskaper om arkiv- och diarieföring i statlig verksamhet samt offentlighets- och registerlagstiftning.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom att du är kommunikativ har en god samarbets- och organisationsförmåga. Som person är du strategisk, initiativ- och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta praktiskt och metodiskt.

På Banverket är vi övertygade om att mångfald i alla avseenden berikar verksamheten.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid/Tills vidare

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Kontakt
Britt-Marie Calles, 0243-44 63 95, 070-303 63 95

Facklig kontakt
Catarina Fällström Jacobsen, 040-20 22 03, SEKO
Ulf Malmström, 08-762 22 57, SACO
Berit Runqvist, 0243-44 55 58, ST

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2008-03-07
Ange följande referens när du ansöker: 0855-1694
Vi tar emot ansökan via epost: rekrytering.borlange@banverket.se

Företag
Banverket Verksamhetsstöd
Personal
78185 Borlänge
Telefonnummer: 0243-44 50 00
Mer information på http://www.banverket.se

Jobbnummer
131785

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Banverket Verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Banverket Verksamhetsstöd: