Projektledare till Skatteverkets IT-avdelning, Visby

Skatteverket / Datajobb / Gotland
2015-09-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare till Skatteverkets IT-avdelning, Visby" (publicerad 2015-12-19) ⬅️


Visa alla datajobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Gotland, Västervik, Oskarshamn, Nyköping, Vimmerby eller i hela Sverige

Skatteverkets IT-avdelning är en av Sveriges största, med en stor och komplex IT-miljö. IT-avdelningen ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets IT-system. IT-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en bred och varierad IT-miljö. IT-avdelningen siktar högt och når goda resultat, alltid utifrån Skatteverkets värdeord: offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som projektledare på IT-avdelningen innebär att du kommer att leda, planera och driva IT-projekt. Du kordinerar, fördelar resurser och gör nödvändiga prioriteringar. Du ansvarar också för uppföljning och analyser av planerade resurser och timmar. I dina arbetsuppgifter ingår att verka för en väl fungerande arbetsgrupp med bra samarbete, både inom gruppen och med externa intressenter. Rollen ställer höga krav på leveransfokus. Det är du som projektledare som ska driva gruppen mot överenskommen leverans.

Tjänsten innebär ett fåtal tjänsteresor, huvudsakligen till Solna.

IT-avdelningen tillhör organisatoriskt huvudkontoret och levererar tjänster till Skatteverket. IT-avdelningen finns på sex orter i landet och består av ca 750 medarbetare. Vill du läsa mer om IT-avdelningen?

Tjänsten är förlagd till Visbykontoret som ansvarar för system inom främst två områden:

• Förvaltning och utveckling av system för analys, urval och uppföljning som bygger på datawarehouse koncept - Data laddas från 24 interna levererande system och fem externa myndigheter. Vi sammanställer och skräddarsyr data för önskat urval, för att skapa bra beslutsunderlag i verksamheten samt för våra uppföljningssystem.
• Förvaltning och utveckling av e-tjänster som byggs i java - Exempel på e-tjänster är Mina Meddelanden, Anmäla behörig person och Inlämning av kontrolluppgifter. Ett flertal av våra e-tjänster innebär samverkan med andra myndigheter. Just nu pågår ett arbete med mobilanpassning av e-tjänsterna.

I flertalet av våra uppdrag förekommer samverkan med andra utvecklingsorter och andra myndigheter.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med intressanta utvecklingsmöjligheter
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
• med trevliga och engagerade kollegor och chefer.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning inom datateknik, systemvetenskap eller något annat område som är relevant för tjänsten, eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhethar
• några års erfarenhet av projektledning i IT-verksamhet eller inom telecom
• är strukturerad, tycker om att arbeta i projektform och har ett kundorienterat förhållningssätt                        
• är ansvarsfull, initiativtagande, analytisk och resultat inriktad
• har god samarbetsförmåga samt förmåga att kommunicera tydligt i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av agil arbetsmetodik samt projektstyrningsmodellen PEJL eller systemutvecklingsmetoden RUP. Genomförd projektledarutbildning är också meriterande.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-09-18

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Micael Larsson, sektionschef 010-575 82 94 micael.larsson@skatteverket.se
Maria Sahlén, HR-konsult 010-572 38 17
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Artillerigatan 11
62123 Visby

Kontorsadress
Artillerigatan 11

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2436350

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: