Projektledare Till Lokalt Vattenvårdsprojekt (lova) I Åmåls Kommun
Åmåls kommun / Hälsoskyddsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla hälsoskyddsjobb i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål Är du serviceinriktad, självgående och driven som person med kunskap om enskilda avlopp, miljöbalken och även PBL? - Då kan du vara den vi söker inom samhällsbyggnadsförvaltningen till detta projekt!
Vad erbjuder vi
Samhällsbyggnadsförvaltningen har nu möjligheten att fram till mitten av 2026 projektanställa en person som får i uppdrag att inventera de enskilda avlopp som finns i Åmåls kommun. Inventeringen omfattar lokalisering av enskilda avlopp, att på plats konstatera status och i de förekommande fallen ge förslag till åtgärder. Syftet med inventeringen är att hitta de enskilda avlopp som idag inte uppfyller de gällande kraven för rening av avloppsvatten och målet är att dessa ska förbättras. Du har sannolikt genomgått en högskoleutbildning eller på annat vis skaffat dig erfarenhet och kunskap inom det område som är relevant för detta uppdrag.
Du kommer få lägga upp ditt arbete och styra inventeringsplanen för enskilda avlopp och information till allmänheten.
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande | Åmål kommun (amal.se)
Låter uppdraget intressant så ser vi på samhällsbyggnadsförvaltningen fram emot att du bli en del av vår gemenskap att säkerställa att våra medborgare och besökare har en fin, ren och säker miljö att leva, bo och besöka i Åmåls kommun.
Ditt uppdrag
Inventering av enskilda avlopp, hitta, kartlägg samt vara behjälplig vid frågor från ägaren av det enskilda avloppet. Sammanställa och rapportera till Länsstyrelsen samt kommunicera om projektets syfte, inplanerade samt genomförda inventeringar till allmänheten.
Vem är du
För detta uppdrag ser vi att du är strukturerad, social och bra på att kommunicera. För detta uppdrag värderas personliga kompetenser högt.
Formella kompetenskrav
• Högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Kunskaper om miljöbalken och PBL
• Anställningen förutsätter att du har B-körkort
• Digital identifikation såsom Bank ID eller motsvarande
Meriterande
• Erfarenhet från liknande projekt eller uppdrag är meriterande men inget krav.
Anställningen
Projektanställning på 100 % med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse till och med 2026-05-30.
Projektledaren är för närvarande placerad inom samhällsbyggnadsförvaltningen, som är organiserad direkt under bygg och miljönämnden. Närmaste chef är Björn Wennerström, Förvaltningschef.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Ansökan
Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åmåls kommun (org.nr 212000-1587)
Arbetsplats Åmåls Kommun
Kontakt Facklig Vision - Marcus Blom Löfgren
marcus.lofgren@amal.se 079-0655130 Jobbnummer 8825485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.