Projektledare som vill främja nyanländas företagande
Tillväxtverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tillväxtverket i Stockholm,
Gävle,
Örebro,
Jönköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Tillväxtverket är en kunskapsdriven myndighet med professionella, kompetenta och engagerade medarbetare. Här kan du påverka både din och Sveriges framtid. Tillväxtverket stärker företagens konkurrenskraft och förbättrar näringslivets och regionernas utveckling. Vår vision är ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar.
Publiceringsdatum2017-05-15Om tjänstenDu kommer att leda arbetet med Tillväxtverkets regeringsuppdrag "Främja nyanländas företagande" som pågår 2017-2019. Syftet är att bidra till att nyanlända kvinnor och män att etablerar sig som företagare i Sverige och ta tillvara deras kompetens och erfarenhet. Arbetet sker på strategisk och operativ nivå i nära samverkan med interna- och externa samarbetspartners. EUs regionala fond samt andra delar av myndigheten har insatser inom dessa områden vilket innebär att gränsöverskridande arbete är en naturlig del i verksamheten för att nå en ökad måluppfyllelse. Insatserna utgår från näringslivets och företagens behov och utmaningar och har ett tydligt utifrån- och in-perspektiv. Nätverks- och kunskapsbyggande är centralt och du kommer att bidra i arbetet med att identifiera samarbetspartners och prioritera relevanta områden att verka inom.
Arbetsuppgifterna är varierade och består bland annat av:
• Att arrangera erfarenhetsutbytesträffar, seminarier- Sammanställa och paketera resultat från insatser som genomförs
• Kommunikation av kunskapsunderlag internt och externt
• Administrativa arbetsuppgifter
• Tillsammans med övriga kollegor i gruppen bedöma ansökningar vad avser medel till projekt för att främja företagande bland nyanlända
• Handlägga och ansvara för beviljade projekt
• Omvärldsbevakning
Vi ställer höga krav på kvalitet i genomförande och resultat varför en viktig del av ditt arbete är att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten tillsammans med kollegorna i teamet.
Inrikes- och utrikesresor ingår i tjänsten.
Vem är du?
Vi söker dig som:
• Har examen från högskola eller universitet med ekonomisk, samhällsvetenskaplig eller annan relevant inriktning.
• Minst 2 års erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• Minst 2 års erfarenhet av projektledning
• God kunskap om- och erfarenhet av arbete med aktörer och insatser som sker regionalt och lokalt för att främja företagande och regional tillväxt
• God kunskap om- och erfarenhet av etableringsfrågor och det företagsfrämjande systemet
• God förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt på svenska och engelska i tal och skrift
Följande erfarenheter eller kunskaper är en merit:
• Erfarenhet av arbete med upphandling och projektfinansiering via nationella program, regionala och/eller sociala fonden.
• Erfarenhet som givit förståelse för individers och företagares villkor och drivkrafter.
• Kunskap om och erfarenhet av andra aktörers arbete med insatser som främjar nyanländas företagande regionalt och lokalt.
• Erfarenhet av att hålla presentationer, seminarier, workshops och föredrag.
Vi söker dig som är handlingskraftig och drivande. Du är analytisk, kommunikativ och trivs med att arbeta i dynamisk miljö samt hålla i flera processer samtidigt. Du skapar goda relationer och bidrar till en god samverkan internt och externt. Vår medarbetar- och chefspolicy uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.
Anställningsform och sista ansökningsdag
Anställningen är ett vikariat från och med juni tom 2019-04-15. Sista ansökningsdag är den 29 maj 2017.
Mer information och kontakt
För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Helena Brehnfors, tfn 08-681 9637. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Per Cederblad, tfn 08-681 9693. Fackliga företrädare är Imber Råbock, Saco, tfn 08-681 91 73 och Marlen Eriksson ST, tfn 08-681 9122.
Arbetsort är Stockholm och vi sitter centralt i helt nyrenoverade lokaler med en aktivitetsbaserad kontorslösning.
Tillväxtverket är en modern myndighet med fokus på digitalisering. Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. Vi har även ett publikt intranät. Välkommen att läsa mer på våra medarbetarsidor. Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.
I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare- eller försäljare.
Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningX
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTillväxtverket
AdressTillväxtverket
Västgötagatan 5
10261 Stockholm
KontorsadressVästgötagatan 5
Jobbnummer 3498055
Observera att sista ansökningsdag har passerat.