Projektledare God och nära vård
Sollentuna Kommun / Organisationsutvecklarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna,
Järfälla,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-06-14Dina arbetsuppgifterSocialkontoret i Sollentuna kommun söker en projektledare för projektet God och nära vård.
Projektet har som syfte att stödja arbetet med att få samhällsaktörer inom det breda sociala-, vård- och omsorgsområdet att samlas kring den som behöver samhällets insatser och utgå från dennes behov. Det perspektivet har funnits länge men projektet ska ses som en ansats att få ett brett strukturerat grepp kring frågorna.
Arbetet sker i samverkan mellan statliga expertmyndigheter, regionerna, privata aktörer och kommunerna. Inom den kommunala sektorn ingår alltifrån äldreomsorgen till individ- och familjeomsorgen. I Sollentuna är arbetet fördelat mellan två nämnder och kontor, i tjänsten kommer därför bland annat att ingå att skapa en än bättre samverkan kring de individer som har kontakter med båda verksamheterna.
Projektledaren har ett spännande och intressant uppdrag som innebär att på strategisk nivå ta fram och implementera förslag som främjar samhällsaktörernas samarbete samt att koordinera utbildningar och andra typer av satsningar inom projektet. En konkret insats under hösten är exempelvis att förstärka kommunens och övriga aktörers arbete med samordnade individuella planer (SIP).
Projektledaruppdraget är till en början tidsbegränsat till sista december 2023 och tjänsten är placerad på socialkontorets avdelning för stöd och utveckling. Där ingår man i ett team med olika specialister på övergripande nivå inom verksamhetsutveckling, utredning, projektledning mm. Det är ett bra medarbetargäng som jobbar väl tillsammans och som har en spännande mix och vidd av kunnande och erfarenhet.
KvalifikationerVi ser att en rad olika erfarenheter kan passa för denna tjänst, det viktiga är att du har en bakgrund inom det breda sociala området - socialtjänsten (IFO, LSS, Äldre) och/eller hälso- och sjukvården. Att ha arbetat med samverkan mellan områdets olika aktörer på individ- eller organisatorisk nivå är meriterande. Vi ser positivt på om du har projektledarerfarenhet sen tidigare.
För tjänsten krävs relevant högskoleutbildning inom exempelvis det breda social-, hälso- och sjukvårdsområdet.
För att lyckas som projektledare behöver du ha en god samarbetsförmåga, ett strukturerat arbetssätt, ett gott omdöme och en förmåga till helhetssyn.
Vi erbjuder
Som anställd i Sollentuna erbjuds du ett roligt, stimulerande och utmanade uppdrag. Du är med i arbetet med att göra Sollentuna lite bättre varje dag för kommuninvånarna. Vi värnar om ett gott arbetsklimat som möjliggör ett hållbart arbetsliv bland annat genom att vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling och friskvårdsbidrag.
Klicka på länken för att läsa mer om våra förmåner.
https://www.sollentuna.se/sv/naringsliv--jobb/jobb-och-praktik/sollentuna-kommun-som-arbetsgivare/personalformaner/Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enl ök Visstidsanställning till
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSollentuna kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/278".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)
Kontakt Filip Olma, Avdelningschef
08-57921086 Jobbnummer 6741805
Observera att sista ansökningsdag har passerat.