Projektledare

Uppvidinge kommun, Kansliavdelning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Uppvidinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Uppvidinge, Växjö, Alvesta, Lessebo, Vetlanda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppvidinge kommun, Kansliavdelning i Uppvidinge

Avstånd mellan husen, närhet mellan människor.
Om du pratar med oss som arbetar i Uppvidinge så kommer många av oss att säga att kommunen har personlighet och att det finns utrymme för individualitet.
Uppvidinge betyder helt enkelt den övre skogsbygden och du hittar oss på den skogrika delen av Sydsvenska höglandet, där de tre småländska länen möts.

Kommunkansliet i Uppvidinge kommun är en del av kommunledningen. Vi är en liten organisation med varierat arbetsområde. Här finns bl.a. näringslivsutveckling, översiktlig planering och information. Din närmsta chef kommer vara kommunchefen.

Publiceringsdatum
2012-05-30

Arbetsuppgifter
Under 2012-2014 genomförs en satsning inom Tillväxtverket där ett antal kommuner får möjlighet att arbeta konkret med samordnade servicelösningar i projektet "Pilotkommun för serviceutveckling". Uppvidinge kommun är en av de utvalda kommunerna som tilldelats pengar för att driva projektet. De utvalda kommunerna kommer att arbeta aktivt på hemmaplan, men ska samtidigt fungera som ambassadörer och sprida erfarenheter och goda exempel till andra kommuner, berörda myndigheter och regeringen.
Syftet och vårt mål är att finna nya möjligheter till samverkan och service, allt för ökad attraktivitet. Din uppgift är att leda och driva projektet framåt, vara sammankallande och hålla i informationsmöten.
Uppvidinge Kommun är en kommun med många arbetstillfällen men med minskande befolkning. En del i ditt arbete är att öka stoltheten över kommunen. Stolta invånare är de bästa marknadsförarna. Projektet har en bred politisk förankring.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som lämplig. För arbetet krävs vidare ett visst ekonomiskt kunnande samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har viss bakgrundskunskap om Uppvidinge kommun.
Som person har du integritet och ett professionellt förhållningssätt. Din förmåga att knyta kontakter och skapa förtroende i dina relationer med människor i kommunen, såväl invånare som medarbetare, är grundläggande. Du skall kunna driva arbetet självständigt men även fungera i grupp. Att du är ansvarstagande och flexibel är en grundförutsättning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Huvudsakligen dagtid men viss kväll samt helgtid förekommer. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer görs fortlöpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Visstidsanställning till 2014-12-31 med möjlighet till förlängning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-30
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A275890
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jimmi Olsson, 0474-47067, jimmi.olsson@uppvidinge.se
Annie Öhman, 0474-47024, annie.ohman@uppvidinge.se

Facklig kontakt
Nås via kommunens växel, 0474-470 00

Företag
Uppvidinge kommun, Kansliavdelning

Adress
Uppvidinge kommun, Kansliavdelning
Box 59
36070 Åseda

Jobbnummer
1258218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppvidinge kommun, Kansliavdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppvidinge kommun, Kansliavdelning: