Projektledare
Göteborgs Stad, Fastighetskontoret / Byggjobb / Göteborg
2012-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare" (publicerad 2012-09-25) ⬅️
Visa alla byggjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Fastighetskontoret i Göteborg Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en
central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund
skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg samt
stärker Göteborgs roll som kunskapsstad. Fastighetskontoret är arbetsplatsen
för dig som vill vara med i planeringen av Göteborgs framtid
Fastighetskontoret har cirka 180 anställda med en bredd av kompetenser och erfarenheter. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats. Här får du möjlighet att både dela med dig av din sakkunskap och lära av andra för att fortsätta utvecklas i din roll. Du får stort eget ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Med andra ord, hos oss har du möjlighet att påverka. Våga anta utmaningen och bygg staden med oss!
Det kommer att hända mycket i Göteborg de närmaste åren. Utmaningarna och möjligheterna är många. Stora infrastruktursatsningar ska planeras och genomföras. Inom Vision Älvstaden utarbetas en vision och strategi för utvecklingen av stadens centrala delar och fastighetskontoret har en viktig roll i genomförandet av dessa. Nya bostäder ska färdigställas och vi skapar nya möjligheter för förskolor, handel och verksamheter. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad för göteborgarna.
Vår vision: Tillsammans bygger vi staden
Publiceringsdatum2012-02-17ArbetsuppgifterFastighetskontoret ansvarar för att genomföra fördjupade stabilitetsutredningar samt att planera och genomföra åtgärder i de kommunägda områden där markstabiliteten behöver förbättras.
Som projektledare ska du leda, samordna och driva markstabilitetsarbetet framåt. I dina uppgifter ingår att samordna genomförandet av de åtgärder som bedöms nödvändiga. Det innebär bland annat att upphandla entreprenader inom det geotekniska området, samordna informationsinsatser och ha kontakter med fastighetsägare, myndigheter och allmänhet. Du har ett nära samarbete med medarbetare från olika kompetensområden internt inom förvaltningen och du kommer att ha kontakter med fastighetsägare, myndigheter, geotekniska konsulter, stadsbyggnadskontoret, andra berörda kommunala förvaltningar och allmänheten.
Arbetet är mycket självständigt och du rapporterar direkt till avdelningschefen för markavdelningen. Vi söker också en geotekniker som ska arbeta i projektet och som kommer att bli en nära samarbetspartner till dig.
KvalifikationerVi tror att lämplig utbildningsbakgrund är civilingenjör Väg och Vatten eller annan relevant högskoleutbildning kompletterad med projektledarutbildning. Det är bra om du har kunskap om geoteknik men det viktigaste är att du har erfarenhet av att leda komplexa projekt. Arbetsuppgifterna kräver också att du har beställarkompetens och kunskap om offentlig upphandling. Du är drivande, lyhörd och analytisk och du har mycket god kommunikativ förmåga.
Hos oss får du möjlighet att driva ett projekt som spelar roll för göteborgarna och du får använda din kompetens för att göra nytta.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-11
Ange följande referens när du ansöker: A257409
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Öbo, 031-368 11 29
Lena Lundblad, 031-368 11 93
Vi undanber oss erbjudanden
Facklig kontaktIrene Persson, 031-368 11 91
Joachim Sandqvist, 031-368 11 37
FöretagGöteborgs stad, Fastighetskontoret
AdressGöteborgs stad, Fastighetskontoret
Jobbnummer 1162359
Observera att sista ansökningsdag har passerat.