Projektassistent till Capacent AB

Inhouse AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Driven projektassistent sökes till Capacent AB
På uppdrag av Capacent (f.d Capto Financial Consulting), söker vi nu en driven och professionell Projektassistent.
Capacent is the leading Nordic business consultancy with more than 500 employees and offices in Denmark, Sweden, Iceland, Finland and Norway and offers a unique combination of Management Consulting, Market Research and People Services. In Sweden, Capacent focuses on management consulting services with a financial edge. We work for large industrial and service companies, private equity firms and financial institutions.
På kontoret i Stockholm arbetar f.n 45 personer varav ca 40 är konsulter. Projekt Support består av två personer och utgör företagets nav vad det avser kontorsservice och projektadministration.

Publiceringsdatum
2009-04-24

Dina arbetsuppgifter
Som projektassistent kommer ditt huvudansvar vara att agera stöd till konsulterna i projektrelaterade och administrativa frågor. Mest handlar det om att skapa och vidareutveckla presentationsmaterial, offerter, mötesanteckningar och projektplaner men att skapa utskrifter, göra inbindningar och beställa resor är också en del av jobbet. Projektmaterial och presentationer framställs främst i Word och PowerPoint men till viss del även i Excel, Visio och MS Project.
Vi ser vidare att du även hjälper till med att ta fram projektmallar och hjälper till att hålla ordning i våra administrativa system och fil-bibliotek. I arbetet ingår redigerings- och formateringsarbete respektive kvalitetssäkring av material som skall gå till externa parter. Det är därför mycket viktigt att leveranserna håller hög kvalité såväl grafiskt som språkligt.
Slutligen är det viktigt att betona att du också kommer att vara delaktig i den allmänna kontorsadministrationen med t.ex. inköp, posthantering, konferens och gästhantering.
Bakgrund:
Du har några års arbetslivserfarenhet som assistent/sekreterare gärna från konsult eller finansbranschen. Du har en gedigen erfarenhet och arbetar obehindrat i Officepaketet, främst PowerPoint där du bland annat ska kunna hantera grafer och diagram samt kunna hantera data från Excel. Du bör ha god språklig förmåga i både engelska och svenska.
Personlighet:
Vi söker dig som är driven, brinner för service och har fokus på att hjälpa och avlasta dina medarbetare. Vi ser även att du är social och glad samt har ett öppet sinnelag. Vidare är du stresstålig och flexibel. Du är kvicktänkt, noggrann och gillar kreativa lösningar, form och layout. Du har skinn på näsan, kan ta för dig och vill lära dig nya saker. Du är prestigelös då arbetsuppgifterna är från högt till lågt. Som projektassistent handhar du ofta konfidentiellt material, så tjänsten ställer stora krav på integritet.

Övrig information
Tjänsten är till en början en inhyrning på heltid under tre månader för att sedan eventuellt gå över till rekrytering. Övertid kan förekomma. Kontoret är beläget i nya, fina och ljusa lokaler i centrala Stockholm. Då tjänsten ska tillsättas snarast, kommer intervjuer att ske löpande. Sista ansökningsdag är 15 maj 2009.
Tycker du att detta låter intressant skicka in ditt CV och personliga brev via Inhouse hemsida www.inhouse.se under lediga tjänster
Vill du veta mer:
Kontakt: Josefin Thörnert
Email: josefin.thornert@inhouse.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
11438 STOCKHOLM

Kontorsadress
Grev Turegatan 30

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-52223310
Faxnummer: 08-52223306
E-postadress: info@inhouse.se

Jobbnummer
439570

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: