Projektassistent till Arbetsgivarverket

Arbetsgivarverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsgivarverket i Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

Arbetsgivarverket är en medlemsstyrd statlig arbetsgivarorganisation. Medlemmar är 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans utvecklar vi och samordnar den statliga arbetsgivar-politiken och tecknar centrala kollektivavtal för cirka 250 000 anställda.

Vi söker en driven och engagerad projektassistent som ska arbeta med att stödja och administrera Arbetsgivarverkets projektverksamhet och aktiviteter inom områdena inno-vation, ledarskap och medarbetarskap. Du kommer att arbeta inom enheten för arbets-givarutveckling och ingå i en grupp om totalt 20 medarbetare.

Publiceringsdatum
2016-11-03

Dina arbetsuppgifter
Som projektassistent kommer du att arbeta med en bredd av arbetsuppgifter kopplade till våra utvecklingsprojekt samt de medlemsaktiviteter Arbetsgivarverket anordnar. Du kommer bland annat att sammanställa underlag, ta fram och samordna statusrapporter och projektuppföljningar, boka möteslokaler och hålla kontakt med medlemmar och le-verantörer. Arbetet innebär också att du sköter del av vår utbildningsadministration samt enklare budgetuppföljning.

Som projektassistent på Arbetsgivarverket krävs att du är driven, lyhörd och utvecklingsorienterad. Du har förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp och kan planera dina arbetsuppgifter så att du bidrar till att stödja verksamheten på ett effektivt sätt. I detta ligger att du är bra på att se konsekvenser, samarbeta, ta egna initiativ, strukturera och slutföra arbetsuppgifter inom utsatt tid. För att trivas hos oss är du självklart intresserad av att arbeta med arbetsgivarfrågor i en medlemsorganisation.
Arbetsgivarverkets värdegrund genomsyrar arbetet och utgår från värdeorden medlems-fokus, professionalism, engagemang, utvecklingsorientering och öppenhet.

Vi söker dig som har
• en för arbetsuppgifterna relevant utbildning
• erfarenhet av att ha arbetat i projekt
• god administrativ förmåga,
• god samarbetsförmåga
• god kommunikativ förmåga
• god förmåga att ta initiativ
• god förmåga att se både helhet och detaljer

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete
• erfarenhet av PEJL som projektstyrningsmodell
• erfarenhet av fakturering i Visma
• erfarenhet av diarieföring - och ärendehantering
• erfarenhet av utbildnings- och mötesadministration

Arbetsgivarverket är en medlemsstyrd statlig arbetsgivarorganisation. Medlemmar är 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans utvecklar vi och samordnar den statliga arbetsgivar-politiken och tecknar centrala kollektivavtal för cirka 250 000 anställda.

Arbetsgivarverkets kansli är beläget på Sveavägen 44 i Stockholm.

Arbetsgivarverket tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Vill du veta mer om arbetet kontakta chef för Arbetsgivarutveckling Åsa Krook, projektledare Annina Kuylenstierna eller projektassistent Helena Nyström. Samtliga nås på telefon 08-700 13 00.

Välkommen med din ansökan till rekrytering@arbetsgivarverket.se senast den 24 november 2016, Ange diarienummer 2016/0941 i ämnesfältet.

Läs mer om Arbetsgivarverket på www.arbetsgivarverket.se.

Varaktighet, arbetstid
Vi tillämpar provanställning i 6 månader

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-24
Ange följande referens när du ansöker: Ange ref 2016/0941

Kontakt
Åsa Krook 087001300

Företag
Arbetsgivarverket

Adress
Arbetsgivarverket
Box 3267
10365 STOCKHOLM

Kontorsadress
Sveavägen 44

Jobbnummer
3143374

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsgivarverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsgivarverket: