Projektassistent inom möten och tjänsteresor

Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsservic / Chefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsservic i Solna, Sundbyberg, Gävle, Örebro, Karlstad eller i hela Sverige

Är du mål och resultatinriktad där du har fokus på att få uppgiften gjord med god kvalité? Är du en doer och vill du vara med i uppbyggnaden av Skatteverkets och Kronofogdens interna resetjänst? Vi söker en driven projektassistent som har erfarenhet av operationellt arbete på affärsresebyrå med placering i Solna.

Om jobbet
Som projektassistent arbetar du med uppbyggnaden av den interna resetjänsten där vi kommer att hantera möten och tjänsteresor för Skatteverket och Kronofogden. Du arbetar med funktionalitet och processer där du behöver erfarenhet från arbete med kunduppsättningar och implementeringar. I ditt uppdrag har du kontakt med interna och externa leverantörer samt vara med i uppsättningen för att säkerställa flöden och funktionalitet.

Hos oss får du vara med i uppbyggnaden av resetjänsten och bidra till att få verksamheten till en välfungerande tjänst för Skatteverket och Kronofogden. Du arbetar med ett gäng trevliga kollegor som arbetar gränsöverskridande med att kontinuerligt utveckla de interna processerna och servicen.

Din roll är att stödja och assistera skatteverkets travelmanager och tillhör kontorsserviceenheten med placering i Solna. På sektionen arbetar 30 medarbetare.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- vara strukturerad och ha god samarbetsförmåga
- förmåga att arbeta självständigt och kunna prioritera
- vara flexibel och noggrann
- vara mål och resultatinriktad samt kommunikativ.

Du ska även ha:

- minst 3 års aktuell erfarenhet av operationellt arbete på affärsresebyrå och kunskap i amadeus, leverantörsavtal samt statliga ramavtal
- arbetat övergripande med operationellt arbete med system, resepolicys och andra förekommande arbetsuppgifter på en affärsresebyrå
- mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är önskvärt att du har erfarenhet av implementerings- och förändringsarbete samt kunskap om resekontouppsättningar.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad i 3 månader.

https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Visstidsanställning till

Publiceringsdatum
2020-10-02

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsservic

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/781".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Arbetsplats
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsserviceenheten

Jobbnummer
5382857

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsservic

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Kontorsservic: