Projektadministratör till samhällsbyggnadsprojekt, Stockholm

Shaya Solutions AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 2 år
• Tillträde: Enligt ök.
• Ansök snarast
• Omfattning: 50- 100%
• Uppdragsstart: Enligt överenskommelse
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Projektadministratören är spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Projektadministratören ska vara projektledaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Administratören behöver vidare ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt.
Som projektadministratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta projektet med de administrativa arbetsuppgifterna. I uppdraget ingår bl a att du:

Agerar utifrån projektets mål
Ansvarar för att hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor.
Är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering
Medverkar och bidrar till utvecklingen av IP:s administratörsnätverk.
Resurshantering i projekt:
o Hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag.
o Praktisk hanterar nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet.
o Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara
Hantering av möten och dokumentation:
o Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation
o Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering
o Arbeta i våra digitala projektverktyg
o Stödja i administration av beslut- samt avtalshantering, tex diarieföring, resurshantering, andra avtal kopplade till projekten.
Stödjande i rapportering och ekonomi

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Minst gymnasial examen med ekonomi eller likvärdig utbildningsinriktning.
• 4-8 års dokumenterad erfarenhet av tidigare arbete som administratör av dem minst 1 år som program eller projektadministratör.
• Goda kunskaper i Office-paketet och god datorvana i allmänhet, styrkes med CV
• 3 års arbetslivserfarenhet av dokumenthantering med att ha arbetat med Project place eller likvärdiga dokumenteringssystem.
• 1- 3 års arbetslivserfarenhet av fakturahantering med att ha arbetat med Agresso eller likvärdiga affärssystem för fakturakontroll.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2020-09-17

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
5363874

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: