Projektadministratör till offentlig verksamhet i Göteborg!

Framtiden i Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
2016-08-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektadministratör till offentlig verksamhet i Göteborg!" (publicerad 2016-09-02) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet inom projektadministration och vill jobba inom offentlig verksamhet?
Sluta leta och ansök denna tjänst redan idag!

Publiceringsdatum
2016-08-12

Arbetsuppgifter
Som projektadministratör hos vår kund kommer du att fungera som ett stöd för projektledare och övriga inom projektorganisationen. Du kommer att ansvara för administrativa och ekonomiska frågor i projektet (t.ex. att fakturor betalas i rätt tid). Exempel på arbetsuppgifter som du kommer att utföra är följande:

• Projektplanering och uppföljning
• Ekonomihantering och resursplanering
• Upprättande av projektrapporter och uppföljning
• Ansvara för projektets budgetunderlag
• Möteshantering

I rollen som projektadministratör kommer du att assistera projektledaren med t.ex. verksamhetssystem, godkännandeprocesser samt projektens dokumentflöde genom hela projektet. Du ansvarar för projektinformationen och dokumenthantering. Exempel på andra ansvarsområden är protokoll, tidsplaner och diariehandlingar.

Om företaget
Verksamheten ansvarar för långsiktig planering av transportsystem inom bland annat järnvägstrafik, sjöfart och vägtrafik. De ansvarar även för byggande samt drift och underhåll av statliga vägar och järnvägar. Just nu är det ett byggprojekt inom investering som är aktuellt. På företagets investeringskontor i Göteborg sitter ungefär 30 anställda och de söker just nu en projektadministratör!

Profil
För att passa som projektadministratör så krävs det att du har en bra datorvana och god kommunikationsförmåga eftersom du kommer förmedla information mellan projektledaren och övriga i projektet. Tjänsten kräver att du har en gymnasial utbildning och ska ha arbetat minst två med just projektadministration. Ekonomisystemet Agresso ska du ha goda kunskaper i och ha arbetat i det tidigare. Du har goda kunskaper av projektmodeller, ekonomisk planering och uppföljning samt erfarenhet av Excel och Word. Andra skallkrav är att du ska ha tidigare erfarenhet av planering av tid och resurser, risker och kommunikation inom projekt, samt viss erfarenhet av olika verktyg för dokumenthantering.
Som person är du ansvarsfull och serviceinriktad. Du är öppen för att lära dig nya saker och tycker om att arbeta i grupp. Det är viktigt att du vågar ta egna initiativ och ser vad som behövs göras i ett projekt/en grupp utan att någon annan alltid behöver säga till.

Krav för tjänsten:

• Gymnasial utbildning
• Minst två år arbetserfarenhet av projektadministration
• Erfarenhet av/goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso
• Goda kunskaper och erfarenhet av Excel och Word
• God datorvana
• Erfarenhet av olika verktyg för dokumenthantering
• Goda kunskaper av ekonomisk planering och uppföljning
• Erfarenhet av planering av tid och resurser, risker och kommunikation i projekt

Meriterande för tjänsten:

• Minst fem års arbetserfarenhet av projektadministration

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Anställningsvillkor
Arbetsperiod: 31/8 - 2016 t.o.m. 31/12 - 2019
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid, 8-17 (med tillgång till flex)
Lön: Enligt överenskommelse

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-19
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 8491
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Lundberg 0722 50 85 57 sofie.l@framtiden.com

Företag
Framtiden i Sverige AB

Adress
Framtiden i Sverige AB
Kristinelundsgatan 13
41137 Göteborg

Kontorsadress
Kristinelundsgatan 13, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2991107

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: