Projekt- och förvaltningssamordnare till Sandvikenhus

Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB / Byggjobb / Sandviken
2025-01-31


Visa alla byggjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB i Sandviken

Sandvikenhus erbjuder attraktiva och trygga bostäder och lokaler med hög service. Vi utvecklar och förädlar lägenheter, bostadsområden och boendemiljöer. Vi planerar och projektleder, förvärvar och förvaltar fastigheter och mark. Därutöver ansvarar vi även för drift, skötsel och reparationer av Sandvikens kommuns fastigheter.

Våra hus har sett flera generationer Sandvikenbor växa upp; allt sedan företaget grundades 1962. När vi förändrar och bygger nytt, är det för att skapa ett levande Sandviken med attraktiva bostadsmiljöer i många år framåt. De bostäder vi förvaltar och planerar idag, ska fortfarande vara en del av ett attraktivt Sandviken om femtio eller hundra år.

Vi är ett allmännyttigt bostadsbolag, vilket dels betyder att vi bidrar till bostadsförsörjningen i kommunen och dels att vi har ett samhällsansvar. Det är viktigt för oss att vi bidrar till en positiv utveckling och tillväxt i Sandvikens kommun, vilket vi bland annat gör genom att samarbeta med olika företag, organisationer, föreningar och evenemang som arbetar för dessa frågor.

Publiceringsdatum
2025-01-31

Arbetsuppgifter
Vill du ha en varierad och ansvarsfull roll där du bidrar till trygghet och hållbarhet för boende i Sandviken? Vi söker en engagerad projekt- och förvaltningssamordnare!

I rollen ansvarar du för skadehantering inom vatten- och brandskador. Du hanterar den ekonomiska regleringen och försäkringsärenden. Du är vårt ansikte utåt vid myndighetsrevisioner och säkerställer att vi efterlever krav inom områden som hållbarhet, miljö, brandskydd (SBA), skyddsrum och arbetsmiljö.

Du är en viktig länk i våra bygg- och fastighetsprojekt och arbetar nära byggprojektprojektledare, fastighetsförvaltare och andra intressenter för att samordna projekt från start till mål. Med ditt strukturerade och lösningsorienterade arbetssätt bidrar du i vår resultatuppföljning av verksamheten.

Rollen innefattar även ansvar för upphandlingar och ramavtal, där du organiserar och följer upp avtal med våra leverantörer.

Du har intresse för och erfarenhet av IT och digitala verktyg, då vi strävar efter att ständigt förbättra och utveckla våra interna processer.

Kvalifikationer
Vi söker dig med ingenjörsexamen inom bygg- och/eller fastighetsbranschen eller liknande kunskap förvärvad genom erfarenhet. Du har erfarenhet av fastighets- eller entreprenadbranschen med fokus på att hantera skadeärenden. Vi ser gärna att du haft någon form av samordnade roll som gett dig erfarenhet av att leda, att arbeta strukturerat och att ta ekonomiskt ansvar.

Din bakgrund ger dig trygghet i att representera bolaget vid myndighetsrevisioner och att säkerställa efterlevnad av myndighetskrav. Du är skicklig på att administrera och arbeta med digitala verktyg och har en naturlig fallenhet för att driva projekt och samarbeta med andra.

Du är utbildad inom hyres- och fastighetsjuridik och har praktiserat dina kunskaper i några år.

Som person är du flexibel, lösningsorienterad och professionell i ditt bemötande av både kollegor, kunder och andra externa kontakter. Du trivs i en självgående roll där du får ta egna initiativ och omsätta idéer till handling, samtidigt som du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för att lyckas i rollen krävs framför allt god kommunikationsförmåga, vilja att dela och bygga kunskap med andra och förmåga att ta egna initiativ och få saker att hända.

ÖVRIGT
Vi är ett engagerat gäng som brinner för att skapa trygga hem för våra hyresgäster. När vi rekryterar nya medarbetare letar vi efter aktiva ambassadörer som känner lika starkt som vi för våra värderingar och vår vision. Vår värdegrund, som vi tillsammans arbetat fram, ska främja gemenskapen och lagandan, motivera oss i vårt arbete, tydliggöra vad vi ska sträva efter och leda vårt arbete i rätt riktning. Ledordet i vår värdegrund är RAK som står för Respekt Ansvar Kommunikation.

Vi strävar efter att uppnå en jämn könsfördelning inom våra respektive områden och ser mångfald som en styrka. Vi är 92 anställda och fastighetsskötare är den största yrkesgruppen. Hos oss arbetar vi med människor, fastigheter och teknik. Du får en omväxlande arbetsroll och många personliga kontakter. Våra kunder ställer nya krav på sitt boende, kollektiva standardlösningar ersätts av individuella önskemål. Den nya tekniken medför både krav och möjligheter. Därför är det viktigt att vi på Sandvikenhus hela tiden lär oss nya saker. Kompetensutvecklingen utgår alltid från varje medarbetares yrkesområde och individuella behov.

Välkommen till oss!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "351-45".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB

Kontakt
Fastighetschef
Jens Strandin
jens.strandin@sandvikenhus.se
026-24 22 23

Jobbnummer
9136906

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Sandvikenhus AB: