Processledare/Biståndshandläggare
Fagersta kommun / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.300 invånare.
Socialförvaltningen söker till Myndighetsgruppen:
Processledare/Biståndshandläggare 100%
Ref.nr: 171/2016
Tjänsten: Tillsvidare 100%
Sista dag att ansöka är 2016-10-05
Tillträdesdag: Efter överenskommelse
Urvalsprocessen kan komma att påbörjas under rekryteringsperioden.
Välkommen till en toppen arbetsplats och ett meningsfullt arbete!
Nu söker vi dig, som har ett stort intresse och engagemang för att arbeta i en verksamhet som vill ha fokus på utveckling och kvalitet.
Vi söker en processledare/biståndshandläggare som gillar utmaningar, vill utveckla verksamheten och sig själv. Vi satsar på kompetensutveckling utifrån dina och verksamhetens behov.
Publiceringsdatum2016-09-13ArbetsuppgifterDu ansvarar för processen inom biståndshandläggningen på förvaltningen och leder teamet.
För att lyckas i rollen som processledare, så söker vi dig som med engagemang, mod och tydlighet vill vara med och leda utvecklingen inom socialtjänsten. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med möjlighet att påverka verksamheten.
Du är direkt underställd socialchefen. Ditt arbete blir att stötta och vägleda handläggarna inom biståndsteamet och delta i arbetet med myndighetsutövning.
Som biståndshandläggare kommer du att arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt socialtjänstlagen samt lagen om färdtjänst och riksfärdtjänst. Myndighetsgruppen består av fyra handläggare varav en är LSS-handläggare.
KvalifikationerDu som söker ska ha högskoleutbildning från socionomlinjen med inriktning mot äldre och funktionshindrade, eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.
Du har erfarenhet av biståndshandläggning.
Du har god kunskap om gällande lagstiftning, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har ett självständigt arbetssätt och är öppen för förändringar.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbetsledning och processledning.
Det är meriterande om du behärskar det finska språket.
Övrig informationVi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Avdelningschef, Eva Blomberg, tfn 0223-44278
eva.blomberg@fagersta.seFackliga företrädare
Britt-Marie Nohrstedt Vision tfn 0223-442 95
Välkommen med din ansökan med meritförteckning.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-05
Ange följande referens när du ansöker: 171/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAvdelningschef Eva Blomberg 0223-442 78
Facklig kontaktOrdf Vision Britt-Marie Nohrstedt 0223-442 95
FöretagFagersta kommun
AdressFagersta kommun
Norbergsvägen 19
73780 FAGERSTA
KontorsadressNorbergsvägen 19
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3044452
Observera att sista ansökningsdag har passerat.