Problem Manager

Core IT / Datajobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Core IT i Örnsköldsvik

Problem Manager

CoreIT söker en Problem Manager för att utveckla vår ärendehantering, effektivisera vår drift och support samt minimera återkommande incidenter.

Om rollen
I rollen som Problem Manager kommer du att ansvara för utveckling och förvaltning av CoreITs Problem Process.

Ansvaret innefattar analys av incidenter och trender, ta fram beslutsunderlag samt rapportering. Du kommer arbeta med större icke avbrottskritiska incidenter och säkerställa att organisationen lever upp till de kvalitetskrav som är satta inom ramen för Problem Management.

Du kommer att jobba tillsammans med övriga inom infrastrukturavdelningen, i nära samarbete med kund och driva förändrings- och förbättringsarbetet för att säkerställa långsiktiga lösningar framöver. Detta innebär att leda arbetet i att hitta roten till problemen som leder till upprepade incidenter och problem för att permanent eliminera dem.

Du kommer att arbeta nära vår servicedesk och våra kompetensteam för att minimera antalet incidenter och säkerställa att kunskap och information från tidigare erfarenheter når ut till hela drift/support organisationen

Som person är du analytisk, metodisk och ser till att följa upp. Du har intresse för helheten med förmågan att motivera andra att förändra och förbättra. Du gillar att nätverka och ser till att hitta den information eller den person du behöver för att komma framåt i ditt arbete.

Krav:
Har tidigare erfarenhet från processarbete, gärna från rollen som Problem Manager
högt utvecklad logiskt tänkande med förmåga att se "helheten"
Minst 5 års erfarenhet av arbete inom drift/support av en komplex IT-infrastruktur
Är en duktig kommunikatör och informatör
Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Behärska både svenska och engelska i tal och skrift
Körkort, behörighet B.
Placeringsort, Örnsköldsvik

CoreIT erbjuder
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur. Arbeta i en servicedesk med hög kompetens och där teamkänsla och egen utveckling värderas högt. Verksam i Örnsköldsvik med kunder både lokalt och internationellt. Hos oss råder högt i tak och vi har som målsättning att vara öppna och flexibla. Våra medarbetare skall kunna påverka sin vardag genom delaktighet och förankring.

Du kommer att jobba i nära samarbete med vår servicedesk, våra kompetensteam inom infrastrukturavdelningen. Vi har otroligt kul tillsammans och delar på framgångar och motgångar. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt grymma team!

Individuell, fast lön

Arbetstider, dagtid 08-17

Läs mera om tjänsterna och ansök via http://www.coreit.se/karriar
För frågor om Tjänsterna, CoreIT eller om Örnsköldsvik:
Jörgen Nilsson, jorgen.nilsson@coreit.se eller Marie Norberg marie.norberg@mnpersonalsupport.se

Arbetsplatsombud:

Johny Sjölund, johnny.sjolund@coreit.se
Tobias Stenberg, tobias.stenberg@coreit.se

Varaktighet, arbetstid


Publiceringsdatum
2017-01-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Företag
Core IT

Adress
Core IT
Box 407
89128 ÖRNSKÖLDSVIK

Kontorsadress
Hörneborgsvägen 11

Jobbnummer
3277929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Core IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Core IT: