Polisområde Skaraborg söker sommarvikarier inom rception passhan

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Lidköping, Skara, Vara, Skövde, Mellerud eller i hela Sverige

Verksamhetsbeskrivning
Polismyndigheten Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015.
Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna
och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten
leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens
verksamhet. Myndigheten består av cirka 28 500 medarbetare. Från den 1 januari
2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella
avdelningar samt ett kansli. Region Väst Polisregion Väst består av Hallands och
Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens
kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad
i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet,
en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns
lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar
finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten. Polisområde
Skaraborg Polisområde Skaraborg är indelat i två enheter. Västra Skaraborg som
omfattar kommunerna Essunga, Grästorp, Götene, Lidköping, Skara och Vara och
Östra Skaraborg som omfattar kommunerna Falköping, Gullspång, Hjo, Karlsborg,
Mariestad, Skövde, Tibro, Tidaholm och Töreboda.
Arbetsuppgifter
Som administratör vid
våra receptioner kommer du att vara polisens ansikte utåt. Du kommer att arbeta
med olika typer av administrativa uppgifter som framförallt innebär handläggning
av resehandlingar (främst pass) samt att ge service till allmänheten. Arbetet
med pass utförs i enlighet med gällande lagstiftning.
Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har; . Avslutad gymnasieutbildning . God
datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system . God förmåga att uttrycka dig i
tal och skrift på svenska och engelska Meriterande . Polisstuderande alternativt
juridikstuderande . Tidigare erfarenhet av arbetsuppgifter inom reception och/eller administration och service . Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
inom polisen Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och
har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, noggrann och har
förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på
stresstålighet. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar
för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten. När vi anställer kommer
vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Kontakt Information
om uppdraget: Västra Skaraborg; Alexandra Rohr Östra Skaraborg; Cristian del
Rosario Information om rekryteringsprocessen: Hanna Lundbäck, HR konsult.
Arbetstagarorganisationer: SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet
region Väst och SACO-S Samtliga nås via polisens växel 114 14 Anställning:
Allmän visstidsanställning från mitten av juni till mitten av augusti Tjänsteställe:
Tjänsteställe kommer i huvudsak att vara för Västra Skaraborg; Lidköping och för
Östra Skaraborg; Skövde, Mariestad och Falköping. Vid behov kan du få tjänstgöra
på andra orter inom polisområdet. Arbetstid: Dagtid med flex. Viss helg- och
kvällstjänstgöring förekommer En förutsättning för att du skall kunna påbörja
tjänsten är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella
internutbildningen som sträcker sig över sammanlagt två veckor. Utbildningsstart
är den 8 maj och den inledande teoretiska utbildningen om fem dagar är förlagd
på vardagar, dagtid. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling.
Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet
i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar
förtroende för polisen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsoch
sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt
säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen
kräver svenskt medborgarskap. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera
och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CVkonto
och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din
ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling
enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande
information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i
systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare. Inför rekryteringsarbetet
har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder
oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Polismyndigheten söker nu receptionister/passhandläggare som vill arbeta under sommarmånaderna juniaugusti, med huvudsaklig placering i polisens receptioner i Lidköping samt i Skövde, Mariestad och Falköping.Heltid. Schema. Arbetstid: Dagtid med flex.

Publiceringsdatum
2017-03-07

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Kontakt
Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 2408
53102 LIDKÖPING

Kontorsadress
Vinbergsgatan

Jobbnummer
3360304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: