Polismyndigheten söker vapenhandläggare till rättsenheten i Malm
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Malmö,
Halmstad,
Växjö,
Kalmar,
Göteborg eller i
hela Sverige Polismyndigheten söker vapenhandläggare till rättsenheten i Malmö.
Rättsavdelningen är en nationell avdelning inom Polismyndigheten, vilken ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet och informationsförvaltning.
Rättsavdelningen har ca 780 anställda på flera orter i landet. Avdelningen består av en enhet för rättslig styrning och stöd, en enhet för förvaltningsrätt och en enhet för informations-förvaltning samt sju regionalt placerade rättsenheter och ett kansli. De regionalt placerade rättsenheterna är indelade i tre verksamhetsområden: rättstillämpning, förvaltningsrätt och informationsförvaltning.
Publiceringsdatum2018-09-24ArbetsuppgifterArbetet innebär i första hand att handlägga ansökningar om tillstånd till privatpersoners vapeninnehav, vapenlicenser och dödsboärenden. Arbetsuppgifterna består till stor del av att formulera olika beslut som i vissa fall även ska föredras för en beslutsfattare. När du uppnått tillräcklig erfarenhet har du möjlighet att utöka dina befogenheter att fatta vissa beslut. Det kan bli aktuellt med handläggning av omprövningar av vapenlicenser, inspektioner mm. Du kommer successivt lära dig lagstiftningen och nya arbetsmetoder. Vid behov kommer du även vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter inom Sektionens verksamhetsområden.
KvalifikationerKvalifikationer• Eftergymnasial utbildning innefattande
förvaltningsrätt.
• Erfarenhet som vapenhandläggare eller
annan
erfarenhet/kunskap som kan bidra till ökad
förståelse för frågor gällande vapeninnehav
och vapen.
• Dokumenterad förmåga att uttrycka dig på
svenska i tal och skrift.
• God datorvana
• B körkort
Meriterande
• Erfarenhet att som myndighetsperson
bemöta allmänheten
• Erfarenhet av Polisens datasystem
• Jägarexamen och gröna kortet i
målskjutning
Dina personliga egenskaperVi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och söker därför dig som är:
• Intresserad av utredningsarbete och har en
positiv inställning till människor.
• Du har ett gott omdöme, engagemang,
pålitlighet och besitter en god
samarbetsförmåga.
• Du är ansvarstagande, har känsla för service
och är flexibel.
• Vi förutsätter att du har god förmåga att strukturera upp och organisera ditt arbete.
ÖVRIGT
Anställningen:
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning (avseende vikariat) med chans till förlängning
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Heltid, flextid
Tillträde: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.
Så ansöker duGenom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rattigheterHar du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Silvia Toth,
Silvia.toth@polisen.sePolismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2019-05-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-05
Ange följande referens när du ansöker: C22011/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLiselotte Grant 010-5614388
FöretagPolismyndigheten, Rättsavdelningen
AdressPolismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 4363140
Observera att sista ansökningsdag har passerat.