Polismyndigheten söker Upphandlare till Inköpsenheten i Stockhol

Polismyndigheten i Nacka / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Nacka i Stockholm, Linköping, Nacka, Växjö, Östersund eller i hela Sverige

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en Polisregion eller en avdelning. Ekonomienheterna arbetar med frågor inom den finansiella styrningen. Funktionen ska säkerställa kvalitet i Polismyndighetens ekonomiska redovisning genom ett nära samarbete med funktionen redovisning vid Polismyndighetens administrativa center. Inköpsenheten har process- och funktionsansvar för inköp av varor och tjänster samt ansvar för att driva rättsliga tvister och processer avseende inköpsverksamhet, exklusive IT-området (som har en egen inköpsorganisation).
Inköpsenheten arbetar kategoribaserat och är organiserad i följande sektioner och grupper: inköpssamordning, upphandling, juridik, inköpsstyrning samt intern styrning och utveckling.

I rollen som upphandlare ansvarar du för att genomföra kvalificerade varu-, och tjänsteupphandlingar huvudsakligen inom uttalade ansvarsområden. Ansvarsområden inom t.ex. inom kategorierna HR, Kommunikation, Lokaler samt delar inom Polisspecifikt. Arbetet bedrivs konsultativt och kännetecknas av kvalitet och serviceanda. Arbetet utförs i projektliknande form tillsammans med uppdragsgivaren där upphandlaren är ansvarig och drivande för uppdragets genomförande. Arbetet bedrivs i högt tempo med flera uppdrag parallellt. Utöver detta kommer du att ge råd och stöd till myndigheten i inköps-, och avtalsfrågor samt leda och medverka i interna utvecklingsprojekt.

Publiceringsdatum
2018-09-03

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, ingenjörsämnen, juridik eller annan, för tjänsten, relevant utbildning
• Genomfört upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling(LOU) eller lagen om upphandling inom försvars, - och säkerhetsområdet(LUFS)
• Erfarenhet av att arbeta i projektform
• Goda kunskaper i MS Office
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med inköp i privat verksamhet
• Erfarenhet av arbete i stor inköpsorganisation

Vi söker dig som är driven, serviceinriktad och initiativrik. Rollen som upphandlare ställer krav på att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Vidare har du en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt samt har förmåga att arbeta utvecklingsinriktat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

KONTAKTPERSONER
Rekryterande chefer: Susan Sahlin 010-564 16 40, Sebastian Svartz 010 - 56 390 66 och Laurence Brännström 010-563 47 26

Facklig kontakt
Anna Owens/Saco 076-767 44 70
Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 0732-490 422

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den17092018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med dnr A444.216/2018 i mailets ärendemening.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:
Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult Hannele Suuronen, hannele.suuronen@polisen.se
Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.
Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.
De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid, tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. Flextid.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-17

Kontakt
hannele.suuronen@polisen.se

Företag
Polismyndigheten i Nacka

Adress
Polismyndigheten i Nacka
Box 1173
13127 NACKA STRAND

Kontorsadress
Jakobsdalsvägen 3

Jobbnummer
4326618

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Nacka

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Nacka: