Polismyndigheten söker operatörer till Polisens kontaktcenter (P
Polismyndigheten, Polisregion Öst / Receptionistjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Nässjö,
Eksjö,
Aneby,
Sävsjö,
Jönköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst i Nässjö,
Eksjö,
Jönköping,
Värnamo,
Mjölby eller i
hela Sverige Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter? Där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?
Vi söker nu ytterligare medarbetare på grund av utökade arbetsuppgifter, som vill arbeta som operatörer vid Polisens kontaktcenter i Nässjö.
Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Den nya polismyndigheten består av sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. I polisregion Öst ingår polisområdena Östergötland, Södermanland och Jönköping samt flera regionala enheter däribland Polisens kontaktcenter.
Polisens kontaktcenter (PKC) är en central del av Polisens service till medborgarna, med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess, med fokus på brottsofferbemötande. Kontaktcentret är beläget i Nässjö där ett 80-tal anställda för närvarande arbetar.
Publiceringsdatum2017-10-12ArbetsuppgifterHuvudsakliga arbetsuppgifter:
Du utför förstahandsåtgärder inom brottsutredning, dokumenterar brotts- och förlustanmälningar, håller målsägande- och vittnesförhör samt förhör vid ansökan av kontaktförbud. Du är även mottagare av tips och hanterar trafikärenden.
Arbetet utförs via telefon och Internet alla dagar i veckan mellan 0645-2215. En annan viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten, du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av Polisen. Du lämnar även information om lagar och förordningar till medborgarna vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa de regelverk som gäller och att du är samhällsorienterad.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att samtala på engelska
• Svenskt medborgarskap
Det är meriterande om du har:
• Minst ett års arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av arbete inom callcenter eller kundtjänst
• Studier i juridik/rättsvetenskap/kriminologi.
• Kunskaper i andra språk utöver svenska och engelska
• Arbetat kommunikativt, gärna via telefon
• Arbetat administrativt
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Tester kommer att användas i urvalsarbetet.
Som operatör arbetar du självständigt men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter kunna individanpassa de första utredningsåtgärderna.
Då direktiv om arbetet ibland förändras är det viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar.
Arbetet är stillasittande och du pratar i telefonen större delen av tiden. Stundtals kan arbetsbelastningen vara stor och arbetet kan ibland upplevas psykiskt påfrestande. Du behöver därför ha god självkännedom och kunna hantera stress.
ÖVRIGT
Anställning: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Anställningen påbörjas med en grundutbildning som huvudsakligen genomförs på dagtid. Därefter genomgår du en handledd praktisk utbildning. Utbildningen som varar i sex veckor planeras starta i februari 2018. Utbildningen kan eventuellt komma att ske på annan ort. En förutsättning för fortsatt anställning är att man klarar utbildningen där det ingår examination.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Periodplanerad arbetstid. Tillsvidareanställning Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-27
Ange följande referens när du ansöker: C15603/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGruppchef Emma Hjalmarsson 073-3315487
HR-konsult Anne-Lie Holgersson 0768-711 721
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Öst
AdressPolismyndigheten, Polisregion Öst
Box 345
58103 Linköping
KontorsadressBrigadgatan 13 58103 Linköping
Jobbnummer 3746435
Observera att sista ansökningsdag har passerat.