Polismyndigheten söker handläggare till rättsavdelningen i Kirun
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kiruna,
Gällivare,
Jokkmokk,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Kiruna,
Luleå,
Skellefteå,
Lycksele,
Umeå eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2020-01-09ArbetsuppgifterSom handläggare inom registerförvaltning arbetar du främst med att handlägga bötesinbetalningar och andra ärenden kopplat till böter. Du kan även komma att arbeta med administration, registervård och granskning av domar för att upprätthålla korrekta uppgifter i polisiära register och i andra register inom rättsväsendet.
I arbetet ingår också telefon¬support till allmänheten och myndigheter samt att handlägga övriga ärenden som faller inom enhetens arbetsområden.
KvalifikationerKvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• 3-årig gymnasieexamen
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• god datorvana
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• minst ett års yrkeserfarenhet av handläggning i närtid
• universitetsutbildning/eftergymnasialutbildning med inriktning inom, för rollen, relevant område
• kunskaper i juridik, inom relevant lagstiftning
• erfarenhet av att arbeta med telefonisupport
För att lyckas i rollen som handläggare ska du vara intresserad av handläggningsarbete och trivas med ett tidvis högt tempo. Du har en positiv inställning och tycker om att arbeta med service. Vidare är du noggrann och har ett strukturerat arbetssätt, en god analytisk förmåga, ser sammanhang och kan prioritera rätt saker. Du kan arbeta självständigt och har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
ÖVRIGT
Anställning
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Kiruna
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare förvaltningsärenden, Rättsavdelningen, Informationsförvaltningsenheten
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20 januari 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten, Rättsavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C34196/2019".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Jobbnummer 5033193
Observera att sista ansökningsdag har passerat.