Polismyndigheten söker civil handläggare till PO Älvsborgs kansl

Polismyndigheten, Polisregion Väst / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Borås, Alingsås, Vårgårda, Härryda, Mölndal eller i hela Sverige

Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 700 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Älvsborg
Polisområde Älvsborg består av lokalpolisområdena Borås och Alingsås och omfattar 10 kommuner. Polisområdet är organiserat i ett kansli, en utredningssektion och två lokalpolisområden.

Polisområdets kansli utgör ett stöd till polisområdeschefen, polisområdets två lokalpolisområden och utredningssektionen. Kansliet ska bereda uppgifter från nationell och regional nivå och sammanställa uppgifter från hela polisområdet. Kansliet är en sammanhållande funktion i polisområdet och administrerar hela polisområdets in- och utgående handlingar, ansvarar för polisaspiranter och fältstudenter, samordnar utbildningsfrågor och kvalitetssäkrar ordningsvaktsfrågor. Utöver dessa områdesspecifika frågor hanteras mängder med andra frågor av varierad karaktär.

På kansliet finns också en funktion som arbetar med övergripande planering av kärnverksamhet.

Vi söker nu en handläggare till Polisområde Älvsborgs kansli, med placering i Borås.


Publiceringsdatum
2018-12-06

Arbetsuppgifter
Ditt specifika ansvarsområde är att handlägga polisområdets gemensamma frågor kring stöd och serviceverksamheten. Som handläggare fungerar du som en knut-punkt mellan olika interna och externa aktörer och arbetar på övergripande nivå där arbetsuppgifterna i första hand består av att:

• Hantera in- och utgående handlingar med diarieföring
• Bereda underlag för polisområdeschef/kanslichef
• Skriva remiss- och delningssvar
• Sammanställa och följa upp ärenden
• Ge administrativt stöd i samband med utbildningar mm
• Utveckla administrativa rutiner och metoder som underlättar för verksamheten
• Föredra ärenden i Polisområdets ledningsgrupp
• Hantera tjänstekort och inpasseringsmöjligheter

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete. Då vi ofta arbetar i korta tidsperspektiv är flexibiliteten är ett viktigt inslag och vi vill att du ska känna dig bekväm med detta.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning alternativt administratörsutbildning som Polismyndigheten bedömer likvärdig
• Minst fem års erfarenhet av administration
• Vana av att formulera rapporter, remisser och/eller liknande dokument
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Goda muntliga och skriftliga kunskaper i engelska
• Erfarenhet av att ha använt datorn som främsta arbetsredskap och goda kunskaper inom främst Excel, Word och OneNote

Meriterande
• Erfarenhet från arbete på myndighet, gärna annan rättsvårdande myndighet
• Erfarenhet av kundkontakter och handläggning inom offentlig förvaltning
• Erfarenhet och/eller kunskap av att arbeta med IT-baserade ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av projekthandläggning/projektledning
• Arbete med utbildningsfrågor
• Kunskaper i polisiära IT-system - söka i och förstå polisiära datasystem
• Erfarenhet från arbetsmiljöarbete
• Kunskap om förvaltningsrätt

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har en mycket god förmåga till helhetssyn och kan förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Du arbetar proaktivt med stort engagemang och problemlösningsfokus samt har förmåga att fånga upp möjligheter till effektivisering och förbättring av arbetet.

Arbetsuppgifterna ställer krav på ett utpräglat ordningssinne och god förmåga att arbeta strukturerat. Du arbetar organiserat och metodiskt även under stressiga förhållanden samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete.

Som person är du socialt kompetent och har en förmåga att nätverka och samverka, både internt och externt. Du arbetar bra såväl självständigt som i grupp.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
• Anställning: Tillsvidareanställning som handläggare med funktion handläggare. Polismyndigheten tillämpar provanställning under högst sex månader om du inte redan är anställd inom myndigheten.
• Arbetstid: Dagtid med flex
• Tjänsteställe: Borås

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Så ansöker du
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 18 december!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-18
Ange följande referens när du ansöker: C23666/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Jonasson 114 14
Peter Sörstedt 114 14

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Väst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg

Kontorsadress
Stampgatan 28 40126 Göteborg

Jobbnummer
4496586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst: