Point AB söker medarbetare till vår kundsupport
Point AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Point AB i Stockholm,
Malmö eller i
hela Sverige Point är ett av de ledande företagen inom betallösningar i Europa. Vi har verksamhet i Norden, Baltikum, Storbritannien, Frankrike och Island. Point Sverige har 130 anställda med huvudkontor i Stockholm. Företaget är grundat 1987 och erbjuder betallösningar för små och stora kunder. Sedan 2012 ingår Point i VeriFonekoncernen. Mer information finns på
www.point.se.Som medarbetare i vår kundsupport ansvarar du för att ge ett effektivt och kundorienterat stöd till våra kunder. Ärendena som kommer in varierar, allt från tekniska supportärenden till samtal med helt nya kunder. Kontakten med kunderna sker i första hand via telefon men också via e-post. På Point har kundsupporten en viktig roll och vi har ett nära samarbete med övriga avdelningar inom företaget.
Publiceringsdatum2012-07-20Arbetsuppgifter• Ta emot och lösa tekniska ärenden
• Ta emot och lösa transaktionsärenden
• Försäljning
• Avtal- och fakturafrågor
Är du den vi söker?
Vi ser att du har ett stort intresse för att arbeta med kundrelaterade ärenden, har ett tydligt kundfokus och gillar att ta kundsamtal. Vidare är du noggrann, serviceinriktad och har en god datorvana. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete i kundsupport eller liknande serviceerfarenhet samt även tidigare arbete med försäljning är meriterande.
För att lyckas i rollen inom Points kundsupport bör du vara ansvarstagande, stresstålig samt ha ett stort tekniskt intresse. Att ta egna initiativ och vara självgående ser vi också som viktiga egenskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Vi erbjuder
Vi har en enkel idé när det gäller personalfrågor: att ge människor möjligheten att växa, både som individer och professionellt, så att vi med gemensamma ansträngningar kan förbättra vardagen för våra kunder, företaget och för oss själva.
Vår anda är i grunden rak kommunikation, korta beslutsvägar och sunt förnuft. Vårt arbete styrs av värderingar snarare än av manualer. Våra värdeord är Passion, Förtroende, Innovation och Integritet.
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Målet är att varje medarbetare ska vara väl kvalificerad för sina arbetsuppgifter, men också få den kompetensutveckling som är nödvändig för företagets framtida krav i en föränderlig verksamhet.
Tjänsten och ansökan
Tjänsten är ett vikariat om heltid med start omgående då en av våra medarbetare i kundsupporten ska börja studera.
Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 16 augusti. Din ansökan, personligt brev och CV skickas till
lars.hovhammar@point.se . Har du frågor är du välkommen att kontakta
lars.hovhammar@point.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-16
Ansökan kan skickas till e-postadress:
lars.hovhammar@point.seFöretagPoint AB
AdressPoint AB
Box 92031
12006 STOCKHOLM
KontorsadressLjusslingan 4
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-56628700
E-postadress:
lars.hovhammar@point.se Jobbnummer 1298581
Observera att sista ansökningsdag har passerat.