Planeringsledare Säkerhet och Krisberedskap
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret i Göteborg Stadsledningskontorets roll är att stödja kommunstyrelse och förvaltnings- och bolagsledningar i arbetet med Göteborgs stads uppdrag för ledning, styrning och utveckling av verksamheten. Utgångspunkten är de mål och inriktningar som fastställs av kommunfullmäktige i budget och verksamhetsplaner.
Publiceringsdatum2013-03-12ArbetsuppgifterEnheten för Säkerhet och Krisberedskap ingår i Stadsledningskontorets organisation där, uppdrag utöver ovanstående, även har som utgångspunkt de nationella målen för samhällets säkerhet och krisberedskap som Regeringen ställt.
Arbetet inom enheten har fokus på två perspektiv, dels Göteborgs Stads egna verksamheter och dels Göteborgssamhället.
Enheten arbetar med förvaltningar och bolag, kranskommuner, andra myndigheter och organisationer.
Verksamheten bedrivs inom ramen för säkerhet (informationssäkerhet, personskydd, tillträde samt systematiskt brandskyddsarbete) och krisberedskap (riskidentifiering, krishantering, krissamordning/ledning) på strategisk nivå.
Avseende säkerhetsområdet har Säkerhet och Krisberedskap ett specifikt ansvar för den strategiska styrningen och utvecklingen gällande den fysiska säkerheten såsom brand- och tillträdesskydd.
Uppdragets mål kring Stadens krisberedskap är att stödja och vägleda förvaltningar och bolag så att de kan ta sitt kontinuitetsansvar i enlighet med intentionerna i fullmäktiges beslut.
För närvarande pågår förändringsarbete inom Stadsledningskontoret som också påverkar enheten Säkerhet och Krisberedskaps organisation och uppdrag.
• Vi söker nu Dig som på strategisk nivå inom Göteborgs Stad vill vara med och utveckla samt påverka Privat - offentlig samverkan inom områdena krishantering/krissamordning.
Då arbetsuppgifterna ovan utgör en del av enhetens uppdrag kan arbetsuppgifterna komma att förändras över tid och beroende på dina kunskaper och erfarenheter.
KvalifikationerDu som söker tjänsten bör ha erfarenhet, intresse och engagemang för utveckling av strategiska frågor kring säkerhet, riskidentifiering och krishantering/krissamordning.
Du är noggrann i ditt arbete, har ett gott omdöme och förmåga att arbeta på ett självständigt och strukturerat sätt.
Du är mål- och resultatinriktad, har förmåga att skapa delaktighet och påverka andra, som person är du öppen, social och lyhörd och har lätt för att skapa goda relationer.
Du har god förmåga att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt, har lätt för att analysera och sammanfatta breda och omfattande underlag.
Du har förmåga att se och kommunicera ett helhetsperspektiv.
Du har relevant utbildning inom tjänstens område.
Erfarenhet av arbete i såväl näringslivet som i en politisk styrd organisation är önskvärd.
Då tjänsten är föremål för säkerhetsklassning ska du uppvisa utdrag ur belastningsregistret.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-09-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A320220
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Eriksson, tf enhetschef 031-3680625
Facklig kontaktNicklas Halleröd, Vision 031-368 03 76
Marianne Bernhardtz, SACO 031-368 02 91
FöretagGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
AdressGöteborgs stad, Stadsledningskontoret
Jobbnummer 1491492
Observera att sista ansökningsdag har passerat.