Planeringsledare med fokus på digitalisering och service
Göteborgs stad., Stadsledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Stadsledningskontoret i Göteborg Göteborgs Stad har påbörjat ett expansivt arbete med att digitalisera stadens tjänster såväl externt som internt. Staden vill vara en hållbar stad som är öppen för världen, där vi även med hjälp av digitalisering skapar en enkel, effektiv och efterfrågad hållbar service till boende besökare och företag. Göteborgs Stad har beslutat om ett program för digitalisering och intern och extern service.
Stadsledningskontoret stödjer kommunstyrelsen i uppdraget att leda, samordna och följa upp stadens verksamheter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och motverka diskriminering. Vi välkomnar en blandning av sökande oavsett kön, könsidentitet och uttryck, etnisk tillhörighet, religion, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller ålder.
Publiceringsdatum2018-01-02ArbetsuppgifterSom medarbetare på Stadsledningskontoret erbjuds du ett arbete i en intressant och utvecklande miljö tillsammans med kollegor med olika kompetenser. Den aktuella tjänsten är placerad på område kommunikation.
Område kommunikation ansvarar bland annat för digitalisering och service. Tjänsten innefattar ekonomi-, verksamhets- och utvecklingsfrågor inom hela stadens arbete med digitalisering och service. Vi arbetar brett för utvecklingen av ett hållbart Göteborg. Vi leder, samordnar, följer upp, tar initiativ och driver på en positiv utveckling av stadens arbete.
Som planeringsledare med fokus på service och digitalisering ansvarar du för att på en kommunövergripande nivå hantera flera varierande uppgifter och ärenden.
Uppdraget omfattar att, med utgångspunkt i kommunfullmäktiges budget, följa upp och analysera stadens verksamheter inom service och digitalisering, men även att med ett helhetsfokus initiera, koordinera och driva processer inom digitalisering och service. I uppdraget ingår även att skriva tjänsteutlåtanden samt att ansvara för rapportering inom områdena.
Arbetet inkluderar vidare också att leda och samordna beredning av beslutsunderlag till kommunstyrelse och kommunfullmäktige, till exempel utredningar, investeringsärenden och stadens svar på statliga remisser.
Vi arbetar i nära samverkan med förvaltningar och bolag inom staden, men också med externa samverkansparter och nätverk. Det ger goda möjligheter till helhetssyn på Göteborgs Stad, dess organisation och verksamhet. Arbetet innehåller utmanande uppgifter med hög komplexitet där överblick och helhetssyn är viktigt. Du har stor påverkan på arbetssätt och har goda möjligheter till utveckling av den egna kompetensen.
Staden är nu i en situation som ställer höga krav på ekonomisk planering, uppföljning och analys. Dessutom befinner sig staden i ett omfattande utvecklingsarbete kopplat till arbetet med digitalisering, bland annat nyttorealisering. Det innebär att stadsledningskontoret behöver utveckla samarbetet med de övergripande ekonomiska processerna.
Som planeringsledare med fokus på digitalisering och service rapporterar du till kommunikationsdirektören.
KvalifikationerDu har examen från högskola motsvarande kandidat eller magister i företagsekonomi eller närstående ämnesområde. Vi värderar också motsvarande arbetslivserfarenhet. Ytterligare utbildning i marknadsföring, samt inom information, digitalisering och it är meriterande.
Erfarenheter• Mer än 10 års erfarenhet inom företagsadministration, IT-administration, marknadsföring.
• Erfarenhet av processutveckling och digitalisering för att skapa ny modeller och kanaler.
• Erfarenhet av att arbeta med offentlig verksamhet.
Dina personliga egenskaperDu är tydlig, drivande och kommunikativ samt har erfarenhet av stora förändringsarbeten, strategiarbete och att hantera stora komplexa organisationer.
Du ska ha flerårig erfarenhet av arbete verksamhetsutveckling med stöd av it samt av arbete med service till boende, besökare och företag. Du har kännedom om relevant lagstiftning och om statlig och regional planering för digitalisering och service.
Som person har du förmåga och intresse för att ha ett helhetsperspektiv på verksamheten. Du har en god förmåga att fånga och analysera komplexa sammanhang. Du är strukturerad och analytisk och mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi på Stadsledningskontoret vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.
Vid Stadsledningskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-21
Ange följande referens när du ansöker: A743766
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Mehner
helena.mehner@stadshuset.goteborg.se 031-368 06 03
FöretagGöteborgs stad., Stadsledningskontoret
AdressGöteborgs stad., Stadsledningskontoret
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG
Kontorsadress40482
Jobbnummer 3880425
Observera att sista ansökningsdag har passerat.