Planchef till Miljö & bygg, Kumla kommun
Miljö- och byggnadskontoret, Kumla kommun / Ekonomichefsjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Kumla,
Hallsberg,
Örebro,
Askersund,
Laxå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Miljö- och byggnadskontoret, Kumla kommun i Kumla Kumla kommun ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. Vår vision är att bli 25 000 invånare år 2025. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer, vilket sammantaget bidrar till att vi ska uppnå vår vision. I Kumla strävar vi alltid efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.
Publiceringsdatum2014-06-10ArbetsuppgifterMiljö- och byggnadsförvaltningen har ett brett uppdrag med såväl strategiska frågor som myndighetsutövning. Här ingår förvaltningsledning, bygglov/babavdelning, plan- och projektavdelning, kart- och mätavdelning och miljöavdelning. Vi är ca 25 personer.
Som chef över avdelningen plan- och projekt ingår personalansvar över 6 medarbetare. Plan- och projektavdelningen är en av fem avdelningar inom miljö- och byggnadsförvaltningen och har resultatansvar. Avdelningens verksamhet omfattar översikts- och detaljplanering, trafikplanering, miljöstrategiskt arbete, projektering av kommunala byggprojekt samt planering och utredning inom dessa områden. Chefsuppdraget omfattar ca 25% av tjänsten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• personal- verksamhets- och ekonomiansvar.
• leda och utveckla verksamheten, ta fram rutiner, strategier
• förbereda och föredra för nämnden, svara upp för avdelningens ärenden mot nämnden både muntligt och skriftligt
• representera och driva avdelningens arbete i planfrågor, både internt och externt till exempel i dialog med näringslivet
• företräda förvaltningen gentemot medborgare och media i planfrågor
• fungera som projektledare, driva och medverka i olika projekt både inom och utanför avdelningen i samverkan med övriga verksamheter, kommunala planer/utredningar, översiktsplan med mera.
• handlägga detaljplaner, utredningar m m
• ansvara för fakturering och ekonomiska avtal i samband med planer och projekt
Som chef ingår du i avdelningens ledningsgrupp, tillsammans med förvaltningschef, ekonom, utredningssekreterare och cheferna för bygglov/bab, miljö och kart- och mät.
Kvalifikationer• Relevant högskoleutbildning med inriktning samhällsplanering, arkitektur eller civilingenjör med inriktning mot trafik eller lantmäteri
• Goda kunskaper inom plan- och bygglagen
• Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt
Övrigt meriterande
• Erfarenhet av offentlig förvaltning är meriterande.
• Erfarenhet av tidigare chefsuppdrag
• Erfarenhet av arbete med översiktlig planering
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet!
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-20
Ange följande referens när du ansöker: Planchef
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Gustavsson, Förvaltningschef/Stadsarkitekt 019-58 82 51
Per Flodström, Arkitekt 019-58 82 38
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 019- 58 80 00
FöretagMiljö- och byggnadskontoret, Kumla kommun
AdressMiljö- och byggnadskontoret, Kumla kommun
Torget 1
69280 Kumla
KontorsadressStadshuset, Torget 69280 Kumla
Jobbnummer 1904612
Observera att sista ansökningsdag har passerat.