Personliga assistenter till Roslagen - sommarvikariat
TioHundra AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TioHundra AB i Norrtälje,
Upplands Väsby,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi är en del av TioHundra - det kompletta vårdbolaget i Roslagen. Här finns allt från Norrtälje sjukhus till hemtjänst, vårdcentraler, äldreboenden, psykiatri och personlig assistans. Det är en modell som ger resultat: vi har länets bästa akutsjukvård och Sveriges bästa vårdcentral. Vi jobbar aktivt med forskning och nya tekniska lösningar, som elektroniska läkemedelslistor och journaler på surfplattor. Vårt arbete har uppmärksammats utomlands och gett oss flera fina utmärkelser.
Vi ägs av Norrtälje kommun och Stockholms läns landsting och har cirka 2 500 medarbetare.
Vi är ett hälsofrämjande företag med rökfria arbetsplatser och subventionerad friskvård. Du når oss enkelt med bekväm och wifi-utrustad direktbuss från Stockholm.
Publiceringsdatum2017-03-15ArbetsuppgifterInför sommaren 2017 söker vi personliga assistenter som vill ge våra kunder en trygg tillvaro och förgylla deras sommar!
TioHundra erbjuder dig ett givande sommarjobb där du får chansen att lära dig nya saker, ta mycket ansvar och bidra till att förbättra våra kunders vardag. Vill du vara med och göra skillnad och samtidigt få en ny utmaning? Då är detta något för dig!
Vi vill ta tillvara våra kunders intressen och ge dem möjlighet att utöva sina aktiviteter, vilket kan innebära allt från bowling, biobesök, promenader, styrketräning, lyssna på ljudböcker, besök på museum, föreläsning och mycket mer. Det är ett fritt arbete där du och din kund sätter upp mål för dagen och veckan. Arbetet kan vara både lugnt och intensivt i perioder så det är viktigt att du är lyhörd och kan anpassa dig efter kundens behov. Att arbeta som personlig assistent innebär att ge stöd i vardagen. Arbetet innebär personlig och medicinsk omvårdnad, stöd i sociala kontakter/kommunikation, hushållsnära tjänster och andra insatser. Behoven är olika från kund till kund. Självklart delar du våra värderingar: delaktighet, trygghet och respekt,
KvalifikationerVi söker dig som har intresse och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har det formella kravet som är gymnasiekompetens, barn- och fritidsprogrammet eller vård- och omsorgsprogrammet.
Störst vikt läggs vid personlig lämplighet där bemötande, personlig mognad och flexibilitet är viktiga egenskaper.
För rätt person finns även möjlighet till extraarbete redan nu, samt eventuell chans till fortsatt arbete/tillsvidareanställning efter sommarjobbet.
Vi söker personer som:
• är ansvarsfulla och serviceinriktade
• är lyhörda
• gärna har erfarenhet av omvårdnad och förflyttningar
Vi erbjuder:
• ett meningsfullt arbete
• kompetensutveckling
• goda arbetsförhållanden, kollektivavtal
Du delar vår värdegrund som bygger på delaktighet, trygghet och respekt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter den kvalitet som mångfald tillför vår verksamhet
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i TioHundra AB samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har TioHundra AB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Sommarjobb / Säsongsanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-02
Ange följande referens när du ansöker: A663331/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVerica Pettersson 0176 - 327 469
FöretagTioHundra AB
AdressTioHundra AB
Box 905
76129 Norrtälje
Kontorsadress76129 Norrtälje
Jobbnummer 3376863
Observera att sista ansökningsdag har passerat.