Personlig handläggare sjukförsäkring
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
2011-01-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare sjukförsäkring" (publicerad 2012-02-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Referens: 004617-2011
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
Personliga handläggare sjukförsäkring
Placering Lokalt försäkringscenter Gamlestaden och Sjöfartskontoret Gamlestaden
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att utreda, besluta om rätt till ersättning, samt samordna insatser för återgång till arbete. Du har kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.
En av tjänsterna tillhör vårt Sjöfartskontor. Arbetsuppgifterna kretsar då kring handläggning av ärenden som rör enskilda sjömän eller rederier samt att utreda försäkringstillhörighet. Arbetet innehåller kommunikation mellan Sjöfartskontoret och andra myndigheter - såväl svenska som utländska.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2011-01-22KvalifikationerDu som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter och/ eller liknande arbete, särskilt inom myndighet. Du som söker till sjöfartskontorets verksamhet har mycket goda kunskaper i engelska och det är meriterande om du kan finska då många av Sjöfartskontorets kunder är finskspråkiga.
Övrig informationAnställningarna är visstid, heltid, med tillträde snarast. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Mats Lindblad tfn 010- 119 62 88. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Naremark tfn 010-119 51 94. Fackliga kontaktpersoner är för ST Ante Jovic tfn 010-119 62 72, för SACO Helena Poirier tfn 010-119 62 80 och för SEKO Ebrima Dibba 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 004617-2011 senast den 6 februari 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 829802
Observera att sista ansökningsdag har passerat.