Personlig assistent till Sandviken ref: 51
OP Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OP Assistans AB i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Jag är en glad och social 7-årig kille som bor med min familj i Sandviken.
Jag har en funktionsnedsättning som bland annat innebär att jag är rullstolsburen och behöver hjälp med personlig omvårdnad, förflyttningar och kommunikation, samt övriga rutiner som ingår i ett barns liv.
Jag använder Bi PAP och jag har en så kallad PEG (Perkutan Endoskopisk Gastronomi), så det är bra om du som söker jobbet har utbildning eller erfarenhet inom dessa områden, men det är inget krav.
Personkemin betyder mest och du får lära dig allt du behöver innan du börjar jobba självständigt med mig.
Jag söker personliga assistenter som kan jobba med mig på en timanställning till att börja med.
Du är en person som är flexibel vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider. Du är ansvarsfull, har gott omdöme, är lyhörd för mina behov.
Det finns katt i hemmet så du bör ej vara allergisk.
Vid frågor kan du kontakta verksamhetschef Helena Holmin Pettersson på telefon 026-14 38 38 eller på mail:
helena.holmin-pettersson@opassistans.seRekrytering pågår fortlöpande. Tillträde efter överenskommelse.
Omfattning: Timanställning som kan leda till en ordinarie tjänst.
Kollektivavtal: Vårdföretagarna/ Kommunal
Välkommen in med din ansökan!
Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska få en assistans av god kvalitet.
Det innebär att de ska ges möjlighet att leva som andra. Den personliga assistentens uppdrag är att bidra till det. En bra personlig assistent är serviceinriktad, ärlig, ansvarsfull, lyhörd och respekterar varje människa som en självständig individ.
Utbildning och erfarenhet är ett plus men inget krav.
Att personkemin stämmer är däremot ett måste och därför är det alltid kunden som väljer sin assistent.
De faktiska arbetsuppgifterna, -tiderna och -platserna varierar från kund till kund och från dag till dag.
Därför bör en personlig assistent vara flexibel, lösningsinriktad och öppen för nya utmaningar.
OP Assistans AB betyder Ockelbos Personligaste Assistans och företaget grundades av Pernilla Hålén i Ockelbo 1998. Företaget har tillstånd att bedriva personlig assistans från Inspektionen för vård och omsorg (IVO), innehar F-skattsedel, följer Vårdföretagarnas kollektivavtal, är IfA-godkänd verksamhet och medlem i Vårdföretagarnas bransch personlig assistans. Vi erbjuder personlig assistans till personer som bor i Gävleborgs län. Våra kunder är berättigade till assistansersättning via försäkringskassan eller personlig assistans genom ett kommunalt LSS-beslut. Kunderna har själva, eller med stöd av sina företrädare, valt att köpa sin assistans av oss i enlighet med den valfrihetsprincip som råder inom gällande lagstiftning.
Publiceringsdatum2017-10-23Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Holmin-Pettersson
helena.holmin-pettersson@opassistans.se 026-14 38 38
FöretagOP Assistans AB
AdressOP Assistans AB
Holmparken 1
80310 Gävle
KontorsadressHolmparken 1
Jobbnummer 3762551
Observera att sista ansökningsdag har passerat.