Personlig assistent till 9-årig kille i Kungshamn
Assistansia AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Sotenäs,
Lysekil,
Munkedal,
Tanum,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistansia AB i Sotenäs,
Lysekil,
Munkedal,
Tanum,
Uddevalla eller i
hela Sverige Assistansia ingår i Humana som är Sveriges största privata assistansanordnare med verksamhet över hela landet och med ca 5000 hel/deltidsanställda. Humana arbetar med personlig assistans för individer med funktionsnedsättningar. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundernas önskemål som styr vårt arbete. Vi sätter människan i centrum, inte funktionsnedsättningen.
Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Kungshamn. Du kommer att arbeta hos en pojke i 9-års åldern med diagnosen autism.
Vi söker dig som är pålitlig och som vill arbeta med barn, gärna barn med speciella behov. Du är glad och positiv och tycker om att lära dig nya saker. Tidigare erfarenhet behövs ej, vi handleder dig.
Tjänsten är en timanställning (i huvudsak kvällstid och helger), dessutom önskar vi att du vid behov ska kunna hoppa in som vikarie i övriga assistenters frånvaro (tidig morgon, sen eftermiddag, kväll och helg).
Vårt uppdrag utgår från kunden och dennes behov, vi vill kunna ge bästa möjliga trygghet och frihet. Vi vill att du delar vårt synsätt och att detta är ett yrke som du är stolt över att utföra.
Enligt lagen om registerkontroll ska den som anställs för att arbeta med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister. Vid ev. anställning kommer vi därför att begära ett sådant från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget från polisen. Tänk på att polisens handläggningstid är några veckor så beställ gärna ditt utdrag så fort som möjligt så att du har utdraget till hands vid ev. anställning. Du kan använda utdraget flera gånger när du söker arbete.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Candel Webster, 031 - 719 61 08
Assistansia AB rekryterar personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser publicerade. Intresset för våra utannonserade tjänster är mycket stort, därför har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon. Var god att observera att vi endast har möjlighet att behandla din ansökan via den externa länken eller på vår webbplats. Ansökningar inskickade med vanlig postgång kommer inte att hanteras.
OBS! Eftersom det är många som söker våra tjänster ska namnet på dina bifogade filer minst innehålla ditt för- och efternamn.
Vi arbetar fortlöpande med rekryteringen vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas och annonsen tas bort innan sista publiceringsdag, så gör din ansökan så fort som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Assistansia AB samt av kunden och dennes anhöriga.
Besök vår hemsida för mer information om Assistansia AB och vad vi kan erbjuda dig.
Publiceringsdatum2011-08-01Arbetstider och omfattning• , - , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktCandel Webster, Kundansvarig, 031 - 719 61 08
FöretagAssistansia AB
AdressAssistansia AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 992799
Observera att sista ansökningsdag har passerat.