Personlig assistent med bemanningsansvar sökes dagtid med start omgående!
Aleris Sjukvård AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Stockholm
2025-10-08
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aleris Sjukvård AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv.
De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?
Om oss
Aleris Rehab Station är ett nationellt och internationellt rehabiliteringscenter. Vi hjälper patienter med förvärvade och medfödda ryggmärgsskador, ortopediska skador och neurologiska skador och sjukdomar. Vi erbjuder också personlig assistans. Vi sitter i en stor, fin byggnad i Frösundavik i Solna, en kombination av gamla kasernlokaler, nya boenderum, behandlingsrum och restaurang. Vi har en omfattande forsknings- och utbildningsverksamhet och ett väl utvecklat teamarbete. Vi har också en mottagning med fokus på MS i Liljeholmen. Aleris Rehab Station är den del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård och Uppsala Närakut ingår.
Rollen Vi söker en person till vårt kontor på Rehab Station som främst skall sköta den dagliga bemanningen men också vid behov, hoppa ut och jobba som assistent hos våra kunder runt om i Stockholm. Du skall vara behjälplig på kontoret med övriga administrativa arbetsuppgifter i mån av tid samt ev kunna komma att åka ut på kundbesök.
Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag till fredag mellan kl 07.30-16.00.
Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här.
En anpassad och väl utarbetad introduktion
Interna utbildningar
En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras
God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att skapa rätt förutsättningar och möjlighet att påverka verksamheten.
Om dig Som person Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att ha jobbat med bemanning och service. Du har stort kundfokus och kan behärska svenska språket både i tal och skrift. Du skall gilla att ha varierande arbetsuppgifter och ha ett gott professionellt kundbemötande. Tidigare erfarenhet av att ha jobbat i IT-system som AiAi är mediterande, men ett krav att du jobbat med bemanning tidigare.
Körkort är ett krav.
I ditt arbete är du anpassningsbar och ser vikten av noggrannhet och struktur i både omvårdnadsarbetet och i det administrativa arbetet. Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med medarbetare samt kunder och blir därför en betydelsefull medarbetare för oss.
Bakgrund Du är en person med stort intresse för att arbeta med människor. I denna roll krävs det att man är flexibel, stresstålig och lösningsorienterad . Det krävs också tidigare erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent.
Anställningsvillkor Anställningsform: Timanställd Omfattning: Heltid Tillträde: Omgående Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns
Ansökan Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och vill vara en del av vårt team. Vi hörs!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Aleris Sjukvård AB (org.nr 556068-8425),
https://www.aleris.se Arbetsplats Aleris Sverige
Kontakt Aleksandra Diklic
aleksandra.diklic@aleris.se Jobbnummer 9546296